12/04/2023

MSC WORLD EUROPA, ספינת השייט בעלת הביצועים הגבוהים ביותר בעולם בשמירה על איכות הסביבה, מתחילה
להפליג בים התיכון

  • האנייה הראשונה של MSC Cruises המונעת בגז נוזלי (LNG) – MSC World Europa – הגיעה לאירופה לאחר שבילתה את עונת הבכורה שלה במפרץ הערבי.
  • בתור אניית תענוגות גדולה, בעלת הביצועים הטובים ביותר הפועלת כיום בעולם במונחים של פליטת פחמן פר נוסע (CO2eq), MSC World Europa מהווה צעד גדול קדימה במסע של MSC Cruises במטרה להשיג אפס פליטות פחמן עד 2050.
  • MSC World Europa היא גם בין האניות העכשוויות הראשונות ששילבו טכנולוגייה של תאי דלק, שהראו תוצאות מבטיחות מאוד בנסיעות המבחן.
  • MSC World Europa מציעה הפלגות של 7 לילות שיעגנו בנמלים גנואה, נאפולי ומסינה באיטליה, ולטה במלטה, ברצלונה בספרד ומרסיי בצרפת.

ז'נבה, שוויץ, 12 באפריל 2023 – האנייה החדשה והחדשנית של MSC World Europa – MSC Cruises  – הגיעה לאירופה כדי להתחיל את עונת הקיץ הראשונה שלה בים התיכון. MSC World Europa, שבנייתה הסתיימה באוקטובר 2022 על ידי בונה הספינות הצרפתי Chantiers de l'Atlantique, היא הספינה הגדולה ביותר של MSC Cruises והראשונה שמונעת בגז טבעי נוזלי (LNG). MSC World Europa היא אניית הקרוזים הגדולה בעלת הביצועים הטובים ביותר, במונחים של פליטת פחמן פר נוסע* (CO2eq) הפועלת כיום בעולם.

האנייה תונע בדלק LNG לאורך כל עונת הקיץ, ותעגון לראשונה במרסיי ב-15 באפריל 2023. LNG הוא הדלק הימי הנקי ביותר הזמין כיום בקנה מידה תעשייתי. בהשוואה לדלקים ימיים סטנדרטיים, LNG למעשה מבטל את פליטת מזהמי האוויר המקומיים – כולל תחמוצות הגופרית וחלקיקים עדינים – ומפחית את פליטת תחמוצות החנקן בעד85%.
דלק LNG גם ממלא תפקיד מפתח בצמצום שינויי האקלים, שכן הוא מציע הפחתה של עד 20 אחוז בפליטת גזי חממה וסולל את הדרך לשימוש בדלקים ירוקים וידידותיים לסביבה שאינם ממאובנים כגון LNG ביולוגי וסינטטי.

טכנולוגיית תאי דלק ייחודית מציגה תוצאות מבטיחות
MSC World Europa היא האנייה המודרנית הראשונה בעולם המשתמשת בטכנולוגיה חדשה לגמרי של תאי דלק מחמצן מוצק (SOFC) המונעת בדלק LNG. האנייה כוללת מדגם SOFC של 150 קילוואט, שמשתמש בדלק LNG להפקת חשמל וחום על הסיפון בצורה יעילה ביותר באמצעות תגובה אלקטרוכימית.
זה עשוי להיות המפתח להישגים משמעותיים בעתיד בנושא איכות הסביבה. הודות ליעילות מוגברת זו, ל-SOFC יש היכולת להפחית את פליטת גזי החממה באופן משמעותי בהשוואה למנוע LNG רגיל, מבלי לייצר פליטות של תחמוצות החנקן, תחמוצות הגופרית או חלקיקים עדינים. יתרון גדול אחד הוא שלא רק שהתא תואם ל-LNG, אלא גם למקורות חדשים אפשריים של דלקים דלי פחמן כמו מתנול ירוק, אמוניה, מימן נוזלי ו-LNG ביולוגי או סינתטי.

לינדן קופל (Linden Coppell), סגנית הנשיא לנושא איכות הסביבה ו-ESG ב- MSC Cruises, אמרה: "כמעט שישה חודשים מאז הבדיקה, נוכחנו שהביצועים של תאי הדלק היו מצוינים, ולא נראו שום סימנים של בעיות בטיחות או תחזוקה. היעילות נמדדת במונחים של האנרגיה שניתן להפיק מאותה יחידת דלק – שהיא הרבה מעל זו של מנוע בעירה פנימית ועלתה מעבר לציפיות שלנו. הפעלנו את המערכת ללא הרף והיא סיפקה תפוקה יציבה אפילו טובה יותר מהתשואה שחזינו של 150 קילוואט. ברור שזהו חלק קטן מתוך האנרגיה שלה אנו זקוקים, אך אנו בטוחים שניתן להגדיל את המערכת בבנייה עתידית חדשה. אנו מכירים בכך שזה דורש שיתוף פעולה הדוק עם שותפים ברחבי התעשייה שלנו ומחוצה לה, וזו הסיבה ש-MSC Cruises מעורבת באופן פעיל במספר יוזמות מחקר ושותפויות שונות, שכולן חולקות את המטרה המשותפת שהיא להאיץ את המעבר לעתיד עם אפס פליטות פחמן".

מגוון של מאפיינים אחרים ידידותיים לסביבה
MSC World Europa מצויידת במתקני חשמל יבשתיים לשימוש האניות שלה, על מנת להפחית את פליטות הפחמן בזמן עגינה וכן במערכת מתקדמת לטיפול בשפכים (AWTS) העומדת בדרישות הרגולטוריות הגבוהות ביותר בעולם, כולל התקן הבלטי. המערכת מטפלת בכל מי השפכים המיוצרים על הסיפון בכדי לכסות את התקנים למי ברז. האנייה כוללת גם מערכת לטיפול במי נטל המונעת החדרת מינים פולשים לסביבה הימית באמצעות הוצאת מי הנטל, תוך עמידה מלאה בדרישות אמנת ניהול מי הנטל של IMO.

על האנייה יש צוות שלם המתמקד ביישום הפרוטוקולים המחמירים לניהול פסולת ומפרידים את כל הפסולת לשבעה סוגים שונים, למשל זכוכית, אלומיניום ונייר, בעזרת ציוד מיוחד לריסוק או לאיסוף סוגי פסולת אלו במתקן ניהול הפסולת של האנייה.
בנוסף, MSC World Europa כוללת מערכת לניהול הרעש התת-ימי המוקרן, כדי למזער את ההפרעה לחיים במים ומגוון מקיף של ציוד חסכוני באנרגיה על הסיפון, כדי לייעל את השימוש במנוע ואת צריכת האנרגיה של המלון כדי להפחית עוד יותר את הפליטות. היא מצויידת גם במערכות איסוף נתונים אוטומטיות משופרות לניטור אנרגיה מרחוק וניתוח מתקדם, המאפשרות תמיכה בזמן אמת ביבשה כדי לייעל את היעילות התפעולית על הסיפון.

הדור הבא של חוויות השייט
במהלך עונת הקיץ הראשונה של הפלגות בים התיכון, האורחים שעל סיפון האנייה פורצת הדרך MSC World Europa, יוכלו לחוות את המאפיינים יוצאי הדופן ואת המרחבים המרשימים שלה הכוללים את הטיילת החיצונית המרהיבה, חוויות קולינריות סוחפות, אפשרויות בילוי ברמה אחרת ואת מתחם הילדים מלא האקשן והפעילויות, הגדול ביותר בצי של MSC Cruises.

עוד על המאפיינים העיקריים של MSC World Europa:

טיילת חיצונית (World Promenade) מדהימה

טיילת חיצונית באורך של כמעט 104 מטרים היא אחד המרחבים המרשימים ביותר על הספינה, המציעה אפשרויות ייחודיות של אוכל, בילוי ובידור ביום ובלילה מול נופי האוקיינוס המדהימים וכן את המגלשה היבשה הארוכה ביותר בלב ים בגובה של 11 סיפונים (The Venom Drop @ The Spiral), שהיא בעצמה יצירת מופת ארכיטקטונית בולטת. הטיילת מחוברת לגלריית העולם (World Galleria) המקורה, המשתרעת על פני 2,214 מ"ר – שלאורכה ברים, מסעדות, חנויות ובוטיקים – ומעליה תקרת LED חדישה במופעי תאורה קינטית שלא נראו כמותם. הטיילת החיצונית היא המקום המושלם לשופינג, לארוחה משובחת ולהירגע עם משקה ביד.

חוויות קולינריות סוחפות
MSC World Europa תיקח את האורחים שלה למסע גסטרונומי מסביב לעולם עם מבחר של 20 ברים וטרקלינים, ו-13 מתחמי אוכל – שלכל אחד הסגנון והאווירה הייחודיים שלו, כולל שש מסעדות נושא ושבעה קונספטים חדשים של ברים ובתי קפה.
מסעדת גינת השף (Chef's Garden Kitchen) הוא שיתוף פעולה ראשון מסוגו עבור MSC Cruises עם השף, איש הטלוויזיה והסופר ניקלאס אקסטדט (Niklas Ekstedt) בעל כוכב מישלן, תוך התמקדות ברכיבים טבעיים ובגישה של ארוחה מהחווה ישירות לצלחת שלכם בלב האוקיינוס. מסעדה חדשה זו כוללת את הגן ההידרופוני הראשון בלב ים, בו האורחים יזכו לחוויה סוחפת וייחודית, כאשר השף מכין את היצירות יוצאות הדופן של אקסטדט (Ekstedt) במטבח פתוח על רקע הנוף הפנורמי המשקיף לאוקיינוס.
מבשלת הבירה הראשונה של הקו בשיתוף עם תאו מוסו (Teo Musso), המייסד והמבשל של מבשלת הבירה והחווה האיטלקית בירה באלאדין (Birra Baladin).

אפשרויות בידור ברמה אחרת
אורחים מכל הגילאים יוכלו ליהנות מבידור מעורר השראה מבוקר עד לילה, כולל שלושה מופעים חדשים בסגנון הופעה במתחם הלונה פארק, חמש הפקות תיאטרון חדשות בקנה מידה עולמי בתיאטרון העולמי, ארבע חוויות כל אחת בהשראת נושא אחר בטרקלין הפנורמה, ומופעי פופ-אפ חיים בכל רחבי הספינה.

אזור הילדים הגדול והעמוס ביותר באקשן ופעילויות בצי האניות של MSC CRUISES
אזור הילדים של MSC World Europa הוא הגדול ביותר בצי האניות שלנו, עם שטח של מעל 766 מ"ר ושבעה מתחמים עם מתקנים ייעודיים בהתאמה לקבוצות הגיל השונות, החל מגיל 0 ועד גיל 17, שפותחו בשיתוף עם LEGO® ו-Chicco®. אפשרויות הבידור לילדים ובני נוער יהיה אפילו מגוון עוד יותר עם פורמטים חדשים ומקוריים של משחק ומופע כשרונות במתחמים החדשניים.

מתקני פנאי ובריאות הגוף והנפש האולטימטיביים
בין אם המטרה היא לנוח ולהירגע או ליהנות מריגושים והרפתקאות, עם שבע בריכות שחייה ו-13 אמבטיות ג'קוזי הממוקמות בחלקים שונים של האנייה, כל אחד יוכל למצוא את זו שתתאים לו ביותר.

מועדון היאכט-קלאב האלגנטי והאקסקלוסיבי של MSC לשייט פרימיום
MSC World Europa כוללת את מועדון היאכט-קלאב המפואר ביותר שלה, המציע רמת נוחות ללא תחרות עם הרבה יותר שטח ציבורי, חללים חיצוניים נרחבים וסוויטות חדשות ומסוגננות. המרחבים הציבוריים המשופרים כוללים מרפסת שיזוף מחודשת לחלוטין, שלראשונה ממוקמת על פני שני סיפונים, בעוד שנוספו שתי סוויטות חדשות לגמרי ומרווחות בקונספט של 'אנייה בתוך אנייה' עם מפתח לגישה בלעדית.

אירוח חדש וחדשני
MSC World Europa שונה מבפנים כפי שהיא מבחוץ, עם עיצוב חדש לגמרי של החדרים והמרפסות הגדולות ביותר מכל אניות הצי. החל מסוויטות יוקרתיות עם מתקנים פרטיים של מועדון היאכט-קלאב ועד חדרים חדשים לגמרי, המשקיפים על הטיילת החיצונית וחדרי אירוח עם נוף לאוקיינוס האינסופי שבהם יש חלונות הזזה פנורמיים הנפתחים לכדי יצירת מעקה זכוכית, יש חדרים איכותיים ונוחים שכל אחד יוכל לבחור לפי טעמו.

MSC World Europa תקבל את פני האורחים לעונת הקיץ בים התיכון, ותעניק להם את חווית השייט האולטימטיבית בים התיכון, במסלולי שייט של 7 לילות שיעגנו בנמלים גנואה, נאפולי ומסינה באיטליה, ולטה במלטה, ברצלונה בספרד ומרסיי בצרפת.

*מבוסס על מדד EEDI, נמדד בגרמים של CO2 פר מיילים ימיים וטונאז' ברוטו.

לכל החדשות >>>