13/11/2023

MSC Cruises מאשרת הזמנות לשתי אוניות חדשות מתקדמות מבחינה איכות הסביבה
מסדרת World Class

  • MSC CRUISES מאשרת הזמנות עם מספנת CHANTIERS DE L'ATLANTIQUE לשתי אוניות חדשות מתקדמות מבחינה איכות הסביבה.
  • MSC Cruises אישרה את הזמנתן של שתי אוניות מונעות בגז טבעי (LNG) עם המספנה הצרפתית Chantiers de l'Atlantique
    שתי האוניות, מסדרת world class 3 ו-4, יימסרו בשנת 2026 ובשנת 2027, בהתאמה.
  • MSC Cruises מחויבת להשקעה בטכנולוגיות סביבתיות עתידיות ושואפת להשיג אפס פליטות גזי חממה בעולם השייט עד 2050.

ז'נבה, שוויץ וסן נזאר, צרפת, 13 בנובמבר 2023 – MSC Cruises אישרה היום הזמנת שתי אוניות מונעות בגז טבעי (LNG) עם המספנה הצרפתית Chantiers de l'Atlantique. המשמעות היא שניתן לראות את שתי האוניות מסדרת World Class כמאושרות, עם אופציה לאוניה חמישית. שתי האוניות החדשות שהוזמנו – המכונות כיום World Class 3 ו-4 – יימסרו בשנת 2026 ובשנת 2027.

MSC World Europa ו-MSC World America הן כבר האוניות החסכוניות ביותר באנרגיה בתעשייה, עם ביצועים טובים יותר באופן משמעותי מהדרישה של הארגון הימי הבינלאומי (IMO) מדד תכנון יעילות אנרגטית (EEDI), והאוניות החדשות הן התפתחות של אב טיפוס World Class המתקדמת, עם פתרונות חדשניים כדי למקסם את היעילות האנרגטית, עם שימוש נרחב בניצול חום ופתרונות טכנולוגיים אחרים, כך שלאוניה תהיה טביעת רגל פחמנית מופחתת עוד יותר. בנוסף, האוניות החדשות יהיו מוכנות לשימוש במגוון דלקים חלופיים כולל ביו מתאן, מתאן סינטטי ומתנול ירוק. האוניות גם יהיו מצוידות במנועי בעירה פנימית כפולה מהדור הבא עם גלישת מתאן מופחתת.

פיארפרנצ'סקו ואגו (Pierfrancesco Vago), יו"ר הנהלת MSC Cruises, אמר: "אנו גאים להמשיך שותפות בת 20 השנים עם Chantiers de l'Atlantique, איתם כבר בנינו 18 אוניות ועוד 19 בבנייה. ה-World Class היא אב טיפוס חדשני באמת ויחד אנחנו בונים כמה מהאוניות המתקדמות בעולם. אנו מחויבים לחקור ולהשקיע בטכנולוגיות סביבתיות עתידיות כאשר הן הופכות לזמינות, כדי להבטיח שאנו ממשיכים להתקדם במסע שלנו להפחתת הפחמן כדי להגיע לאפס פליטות גזי חממה עד 2050".

לורן קסטינג (Laurent Castaing), מנכ"ל Chantiers de l'Atlantique הוסיף, "בתקופה קשה עבור תעשיית בניית האוניות האירופית, MSC Cruises הראתה את האמון שלה ביכולות ובכישורים שלנו עם הזמנה זו. על כן, ברצוננו להביע את תודתנו ל-MSC Cruises על הבעת האמון בנו בתקופה קריטית זו. בנוסף, MSC Cruises, שתמיד מבקשת להפחית את ההשפעה הסביבתית של אוניותיה במהירות ובאופן משמעותי, קיבלה פרמיית עלות משמעותית לשיפור היעילות האנרגטית של האוניות החדשות הללו, אשר לפי מדד EEDI של ה-IMO, יפלוט 50% פחות פחמן מאשר הרף של ה-IMO לשנת 2008".

בנוסף, קסטינג (Laurent Castaing) ציין, כי "אנחנו רוצים גם להודות לממשלה שלנו, שתמיכתה במדיניות המו"פ שלנו להפיכת האוניות שלנו ליותר ידידותיות לסביבה אפשרה לנו לעמוד בציפיות הלקוח להזמנה זו".

האוניות החדשות מסדרת World Class תכלולנה קישוריות חיבור למתח חוף להפחתת פליטת פחמן בנמל, מערכות טיפול בשפכים המתקדמות ביותר שתוכננו בהתאם ל-IMO, התקדמות חדשה בניהול פסולת, ומגוון מקיף של ציוד חסכוני באנרגיה כדי לייעל את השימוש במנוע וצריכת האנרגיה באוניה על מנת להפחית עוד יותר את פליטות הפחמן.

See all news >>>