MSC חושפת – הפלגות עם MSC Cruises והשקת קמפיין חדש המציג את המחוייבות שלה לאיכות הסביבה

  • MSC Cruises משיקה קמפיין חדש הנקרא "לגלות את עתיד עולם השייט" שיושק בלמעלה מ-30 שווקים, אשר מדגיש את המחוייבות ארוכת השנים והבלתי מעורערת של המותג, לשמירה על הסביבה.
  • הקמפיין שצולם על סיפון MSC World Europa, הספינה המתקדמת ביותר מבחינת קיימות ושמירה על איכות הסביבה מכל אניות הצי של MSC Cruises, מתמקד במאפיינים הסביבתיים הייחודיים שלה, כמו גם בהתקדמות הגדלה של המותג בכל הנוגע לאיכות הסביבה ב-21 מכלי השיט שלה.
  • מאחר והפחתנו את פליטת הפחמן ב-35% מאז 2008, MSC Cruises מתקדמת יפה בדרך להשגת היעד של ה-IMO להפחתת פליטת הפחמן ב- 40% עד 2030.
  • MSC Cruises וחטיבת השייט הרחבה יותר של קבוצת MSC Group, ממשיכות במחוייבות שלהן להגיע ליעד של אפס פליטות פחמן מפעילותן הימית עד 2050.

ז'נבה, שוויץ – 23 בינואר 2023. MSC Cruises, המותג העכשווי של חטיבת השייט של MSC Group, השיק קמפיין עולמי חדש בשם "לגלות את עתיד עולם השייט", ביותר מ-30 מדינות, במסע שיווקי עולמי רב-ערוצי הכולל פרסום בטלוויזיה, שילטי חוצות, מדיה מודפסת, מדיה דיגיטלית וחברתית. באמצעות הקמפיין החדש הזה, MSC Cruises מראה כיצד נושא איכות הסביבה נמצא בלב הפעילות היומיומית שלה ומציגה את אסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלה.

הקמפיין הטלוויזיוני צולם על סיפונה של האנייה הראשונה של MSC Cruises המתודלקת בדלק LNG והמתקדמת ביותר מבחינת שמירה על איכות הסביבה עד כה – MSC World Europa, שנכנסה לשימוש בסוף השנה שעברה. תוך התמקדות בטכנולוגיות ובפתרונות הסביבתיים הייחודיים של הספינה החדשה הזו, הקמפיין גם מדגים את המחוייבות הגדולה לשמירה על הסביבה על פני 21 ספינות הצי של המותג וחטיבת השייט הרחבה יותר של MSC Group. זהו גם הקמפיין הראשון בתעשייה שגם מתמקד במחוייבות של המותג לאיכות הסביבה וגם מגייס את מעורבות הצרכנים, השותפים לטיולים ושאר בעלי העניין.

מובילים את תעשיית השייט בהפלגות ידידותיות לסביבה

עם מעל 300 שנות היסטוריה של ימאות, MSC Group בבעלות משפחתית וחטיבת השיט שלה, מתחזקת מערכת יחסים ארוכה מיוחדת עם כדור הארץ שלנו ויש לה מחוייבות בסיסית להגנה ולשימור האוקיינוסים בפרט ואיכות הסביבה בכלל. "הפלגה היא כבר עכשיו אחת מאפשרויות החופשה הטובות ביותר המוצעות לצרכנים, אבל רבים מהאורחים שלנו לא מבינים שיש לזה גם היבט סביבתי חשוב. כבר זמן מה שאנו מתמקדים בנושא איכות הסביבה ובהגנה על האורחים, העובדים שלנו והקהילות בהן אנו פועלים. היום יותר מתמיד, מותגים כמו MSC Cruises מכירים בחשיבות החיונית של איכות הסביבה ועולם בריא, וזו הסיבה שחשוב לנו לקחת תפקיד מנהיגותי ולהפוך את המחויבויות שלנו בנושא זה למרכיב מרכזי בשיח שלנו עם הצרכנים והחברה בכלל. הנושא הסביבתי ב-MSC Cruises הוא חלק מרכזי ב-DNA של המותג ובאופן שבו אנו פועלים כעסק", כך אומר פיירפרנסיסקו ואגו (Pierfrancesco Vago), יו"ר בכיר של חטיבת השיט של MSC Group.

כל זה משתקף בתוכנית הפעולה של MSC Cruises לאיכות הסביבה, שקובעת שש תכניות פעולה מרכזיות ברחבי העסק: מעבר לאפס פליטות פחמן, שימוש במשאבים ומיחזור פסולת, תמיכה באנשים, השקעה בתיירות ידידותית לסביבה, בניית טרמינלים ירוקים יותר ורכש ידידותי לסביבה. הפעולות הנעשות במסגרת התכנית מלוות במטרות, עם יעדים מדידים.

"אנחנו משקיעים המון ולאורך זמן, במתן פתרונות ופיתוח טכנולוגיות המפחיתים בהדרגתיות את טביעת הרגל הסביבתית שלנו. משנת 2017 עד 2023, השקענו יותר משמונה מיליארד יורו בצי מודרני ויעיל יותר עם עשר ספינות חדשות, שכל אחת מהן השתדרגה בנושא איכות הסביבה יותר מקודמתה. מסע הפרסום החדש של MSC Cruises הוא כלי הסברה חיוני עבור צרכנים ובעלי עניין אחרים לגבי המחוייבות שלנו לאיכות הסביבה, מחוייבות הבאה לידי ביטוי בספינות שלנו ובכל העסקים שלנו, ומציג עד כמה היא מרכזית בכל מה שאנחנו עושים", מוסיף פיירפרנסיסקו ואגו (Pierfrancesco Vago). עד כה חטיבת השייט הפחיתה את פליטת הפחמן ב- 35% מאז 2008, והיא בדרך ליעד הגדול של ה-IMO שהוא הפחתת פליטת הפחמן ב- 40% עד 2030.

מפת דרכים שאפתנית להורדת אחוז פליטות הפחמן לאפס עד 2050

חטיבת השייט של קבוצת MSC מחוייבת בתוקף להשגת היעד של הפלגות עם אפס פליטות פחמן עד 2050, והיא מתקדמת מאוד במסע זה. "כבר ביטלנו למעשה פליטות כמו SOx ו-NOx מהפעילות שלנו ועכשיו אנחנו מתמקדים בהפחתת פליטת פחמן בעזרת דלק LNG. זהו דלק עם פליטת הפחמן הנמוכה ביותר הקיים בכמויות שלהן אנו זקוקים. יש לנו כבר כלי שיט אחד שמשתמש בו ועוד שניים בתהליך בנייה, כשבשלישי מתוכנן לשלב טכנולוגיה חדשה שתמזער את פליטת גז המתאן ובכך תפחית עוד יותר את פליטת גזי החממה הנוצרים בעת שימוש בדלק ה- LNG", אומרת לינדן קופל (Linden Coppell), סגנית הנשיא לקיימות ו- ESG בחברה. "זהו הצעד הראשון במסע שלנו הכולל מעבר לתדלוק בדלק LNG בטווח הקצר, דלק עם כמות פחמן מופחתת בטווח הבינוני, ודלקים נטולי פחמן לחלוטין, כולל דלק סינתטי ודלק ביולוגי וסינתטי בטווח הארוך. מכיוון שדלקים דלי פחמן עדיין אינם זמינים בכמויות משמעותיות, אנו עוזרים לפתח ולהגדיל את הכמויות שלהם באמצעות ההשקעה שלנו בספינות מתקדמות יותר ובטכנולוגיות סביבתיות ירוקות. עם כל ספינה חדשה שנבנית, MSC Cruises בודקת פתרונות טכניים חדשים שיכולים לנצל את הדלקים הללו ובכך לספק את העידוד הדרוש לספקי דלק ולממשלות האחראיות לאספקה, להבין שאנו מוכנים ורוצים דלקים נטולי פחמן", מוסיפה לינדן קופל.

MSC World Europa, שהושקה באוקטובר 2022, היא הספינה הראשונה של MSC Cruises המונעת בדלק LNG. בהשוואה לדלקים ימיים סטנדרטיים, דלק LNG מבטל כמעט לחלוטין את פליטת חלקיקים מזהמים באוויר, כולל תחמוצות גופרית , מפחית מאוד תחמוצות חנקן וכבר הפחית עד 25% מפליטת CO2. דלק LNG למעשה סולל את הדרך לאמץ את השימוש בדלק מופחת ונטול פחמן, כגון LNG ביולוגי וסינטטי, ובסופו של דבר מוביל לשימוש במימן ירוק, ומאפשר פיתוח טכנולוגיות חדשניות כגון תאי דלק. באמצעות כלי השייט הזה, חטיבת השייט של MSC Group בוחנת טכנולוגיית תאי דלק של חמצן מוצק המפחיתה פליטת גזי חממה בהשוואה למנועי בעירה פנימית קונבנציונליים. חטיבת השייט מתכוונת להתקדם עם טכנולוגיה זו בבנייה עתידית ולהגדיל את השימוש בתאי דלק.

הספינה השנייה של MSC Cruises המתודלקת ב LNG נקראת MSC Euribia, תושק ביוני 2023, בעוד שהשלישית, MSC World America, נבנית כעת ותושק ב-2025.

התקדמות עקבית במגוון תחומים

בעוד השינויים הגדולים הללו מתרחשים, MSC Cruises נוקטת בצעדים חשובים לצמצום צריכת האנרגיה שלה, כולל דיגיטציה, אופטימיזציה של מסלולים והטמעת מגוון רחב של טכנולוגיות לחיסכון באנרגיה.

"אנו מייעלים ללא הרף את השימוש באנרגיה על הסיפון באמצעות פתרונות ספציפיים וחדשניים ביותר, כולל מערכות אוורור ומיזוג אוויר חכמות מתקדמות ומערכת שחזור אנרגיה מעגלית, המאפשרות הפצה יעילה של חום וקור. הספינות שלנו אוספות ומשדרות אלפי  נתונים לצוותי מומחים ייעודיים על החוף. הנתונים האלה עוזרים להבין טוב יותר איך ספינות פועלות, ולייעל באופן מתמיד את השימוש באנרגיה ואת כל תחומי הפעילות", אומר לינדן קופל.

התאורה בספינות החדשות היא תאורת לד LED חסכונית באנרגיה, בעוד מערכות החימום, האוורור ומיזוג האוויר מתאימות את עצמן למזג האוויר ולמספר הנוסעים על הסיפון. בנוסף, הביצועים ההידרודינמיים עוברים אופטימיזציה באמצעות שימוש מחדש במדחף ואמצעים להפחתת גרר. גוף הספינה גם מצופה בצבעים מיוחדים המאטים את התפתחותם של אורגניזמים ימיים, ובכך מפחיתים את הגרר ומשפרים את יעילות האנרגיה.

בכל הספינות החדשות של MSC Cruises מותקנת טכנולוגיית חשמל יבשתית, כחלק מהציוד הסטנדרטי מאז 2017 ובאמצעות התאמה מחודשת, מכסה 65% מהקיבולת הכוללת של הצי בסוף 2022. ספינות נוספות יותאמו מחדש לאחר שלנמלים אליהם הן מגיעות במהלך מסלולן, תהיה טכנולוגיית חשמל יבשתית זמינה. MSC Cruises מחויבת לשימוש בטכנולוגיית חשמל יבשתית בכל מקום בו זה אפשרי.

ברוב הספינות של הצי מותקנות מערכות ניקוי גזי פליטה היברידיות (EGCS), מה שמפחית את פליטת תחמוצת הגופרית (SOX) ב-98%. על הספינות החדשות ביותר מותקנות מערכות המזרזות הפחתה סלקטיבית (SCRS), אשר מפחיתות את פליטת תחמוצת החנקן (NOX) עד 90%. בנוסף, כל הספינות המונעות בדלק LNG יפתרו מיד את נושא פליטת תחמוצת החנקן באותה רמה שהושגה באמצעות ה-SCR, ובכך יהוו יתרון משמעותי נוסף לדלק LNG לעומת דלק מאובנים מסורתי.

קצינים האחראים על אכיפת כללי איכות הסביבה מנהלים צוות ייעודי לניהול פסולת, שאחראי על איסוף, הפרדה ואחסון בטוח של פסולת וחומרים הניתנים למיחזור, לרבות פלסטיק, נייר וקרטון, זכוכית, אלומיניום וגרוטאות מתכות אחרות. חומרים המושלכים על הסיפון נדחסים, מופרדים או נשרפים, והחומר המופרד ושאריות הפסולת שלו מועברים בקפידה למתקני קליטה ייעודיים בנמל לצורך מיחזור או סילוק. על ידי התקשרות עם הספקים שלה, MSC Cruises הפחיתה במידה ניכרת את פסולת האריזה, באמצעות עיצוב אריזה חדשני יותר.

עצם הפיכתנו ליצרנים עצמאים של התפלת מים, הפך גם הוא למוקד מרכזי. הספינות של MSC Cruises מצוידות במתקני מודרניים לייצור מים. כמעט כל המים המשמשים את האורחים בספינה הם מייצור עצמי, עם מערכות אוסמוזה הפוכה ואידוי יעילות ביותר המייצרות מי שתייה נקיים ממי-ים. לכל ספינה יש יכולת לייצר מעל ל- 3 מיליון ליטר מי ברז ביום.

הספינות החדשות של MSC Cruises מצויידות במערכות מתקדמות לטיפול בשפכים על הסיפון, ברמה גבוהה יותר אפילו מאשר מתקני טיהור שפכים יבשתיים.

החברה מיישרת קו באופן מלא עם האמנה הבינלאומית לבקרה וניהול מי-נטל ומשקעים של ספינות. כלי השיט מצויידים במערכות מאושרות לטיפול במי-נטל. כל מי-הנטל מסוננים, ומטופלים ב- UV לפני שחרורם חזרה לים, כדי להבטיח שהם אינם מכילים אורגניזמים ופתוגנים ימיים מזיקים.

הגנה על המגוון הביולוגי וקידום תיירות ירוקה

הספינות של MSC Cruises תוכננו ונבנו כדי למזער את ההשפעה ההרסנית על בעלי החיים הימיים. זה בא לידי ביטוי למשל, בטכנולוגיות המאפשרות להפחית את הרעש התת-ימי. בנוסף, MSC Cruises הסכימה לתמוך במאמצים לשמר את אוכלוסיית לוויתן-הזרע שנמצא בסכנת הכחדה במזרח הים התיכון. הדבר נעשה על ידי ניתוב מחדש של ספינות באזור ממערב ומדרום לפלופונסוס (Peloponnese), ומדרום-מערב לכרתים. שינויים במסלולי ההפלגות בין אפריל לאוקטובר באזור זה, עוזרים לתרום להישרדותם של לווייתנים בסיכון. MSC Cruises מחוייבות גם לפיתוח פעילות ירוקה בים התיכון עם חתימה על אמנת השיט למען איכות הסביבה בפסגת הימאות במרסיי. הסכם וולונטרי זה מחזק את המאמצים על הגנת הסביבה על ידי מחוייבות החותמים להשיג סטנדרט גבוה יותר מהתקנות הקיימות, על פני 13 אזורי פעולה.

חטיבת השייט (Cruise Division) הרחבה יותר גם היא נחושה למלא תפקיד בהגנה על חיות הבר ובתמיכה בהתחדשות בתי הגידול, ובכך להפוך את השימור לאבן-יסוד נוספת במחוייבות הכוללת שלה לנושא איכות הסביבה. ככזו, תוכנית הדגל שלה לשימור ימי, מתמקדת במים סביב האי הפרטי של החברה Ocean Cay באיי הבהאמה, 65 מייל (כ-105 ק"מ) מזרחית למיאמי. אושן קיי שהיה פעם אתר חפירות חול תעשייתי, הפך על ידי חטיבת השייט ליעד כאי פרטי, מוקף במים כחולים צלולים המהווים בית למינים ימיים חשובים ובית גידול לאלמוגים. בשנת 2021, הוכרז התכנון והפיתוח של המרכז החדש לשימור ימי של קרן MSC Foundation) MSC) באושן קיי. המרכז לשימור ימי בשיתוף פעולה עם צוות אקדמאים ומומחי סביבה מתמקד בזיהוי מינים עמידים של אלמוגים המסוגלים לשרוד את הטמפרטורה העולה באוקיינוס.

MSC Cruises עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם מפעילי תיירות ושותפים בתעשייה כדי לתמוך ולקדם שיטות עבודה לתיירות ידידותית לסביבה. החברה שיתפה פעולה עם Travelife, יזמית הדרכה, ניהול והסמכה מובילה, עבור חברות תיירות המחויבות להשגת עקרונות לשמירה על איכות הסביבה.

צוות טיולי החוף של MSC Cruises עובד עם מפעילי תיירות ברחבי העולם כדי לזהות טיולים המבוססים על עקרונות ירוקים חזקים. טיולים אלה ידועים בתור 'מגנים', נועדו במיוחד כדי לחנך את האורחים. כ-70% מטיולי ה'מגנים' (Protectours) שלנו כוללים כעת תחבורה ירוקה בעלת השפעה סביבתית נמוכה – שכוללת הליכה, רכיבה על אופניים, או קיאקים – ורבים מהאורחים תורמים תרומה ישירה לאיכות סביבה באמצעות תמיכה בהגנה על המינים ובתי גידול שלהם. לדוגמה, יותר אוטובוסים חשמליים והיברידיים משמשים כהסעות לאורחים מהנמלים למקומות היעד בדנמרק, פינלנד, נורווגיה, ספרד ושוודיה, בעוד ש- MSC Cruises שואפת להגביר את ניצול התחבורה הירוקה ביבשה בעתיד.

למידע נוסף על הקמפיין של "העתיד של עולם השייט" והמחוייבות של MSC Cruises בנושא הקיימות, לחצו כאן

לכל החדשות >>>