12/07/2023

השמורה הימית של Ocean Cay MSC Marine Reserve ,MSC,
הכריזה על משימת הים הכחול 'נקודת תקווה' כהכרה במאמצי השימור המתמשכים

שוויץ, ז'נבה, 12.07.2023

השמורה הימית של Ocean Cay – MSC באיי הבהאמה הוגדרה רשמית כ- Hope Spot ופיירפרנצ'סקו ואגו (Pierfrancesco Vago) – חבר מועצת המנהלים של קרן MSC ויו"ר הוועד המנהל, ויו"ר ביצועי של חטיבת השייט של MSC Group – כ- Hope Spot Champion של הארגון Mission Blue, ארגון ללא מטרות רווח שהוקם על ידי האוקיינוגרפית הנודעת ד"ר סילביה ארל (Dr. Sylvia Earle) כדי לקדם את ההגנה על מערכות אקולוגיות ימיות.

עם ההוקרה היוקרתית הזו, השמורה הימית Ocean Cay מצטרפת לרשת הגלובלית של הארגון Mission Blue, שלו 154 נקודות תקווה (Hope Spots): מקומות המוכרים כקריטיים לבריאות האוקיינוס שמטרתם הסופית היא להשיג מעמד של אזורים ימיים מוגנים. המועמדויות נבדקות בקפידה על ידי מועצת Hope Spot, המורכבת ממדענים ימיים ומומחים למדיניות, שמבטיחים שהבחירה הסופית תהיה קפדנית ותשקף את צרכי השימור הימי העולמיים.

כאשר MSC Cruises נטלה אחריות על האי Ocean Cay ב- 2015, האי סבל מעשרות שנים של פעילות תעשייתית, כולל כריית חול אראגוניט. החברה החלה בשיקום שאפתני, בשיתוף פעולה עם ממשלת איי הבהאמה, אוניברסיטאות מובילות, מדענים ימיים ואנשי שימור כדי לשקם את המערכות האקולוגיות של האי.

באמצעות השקעה ניכרת, פרויקט השיקום כבר השיג התקדמות משמעותית. כמעט 5,000 עצים ו-75,000 צמחים מקומיים, פרחים ושיחים ניטעו באי, ומחיים מחדש את האדמה. בינתיים, בריאותם של המים שמסביב מודגמת על ידי החיים הימיים שמלבלבים כעת וכוללים נוכחות של צבי ים חומים.

תוכנית השיקום הימי מכסה 64 קמ"ר של מי הים והמערכות האקולוגיות סביב האי אושן קיי. האי הורחב בשנת 2019, כאשר קרן MSC החלה את התוכנית שלה Super Coral Programme לשיקום שוניות האלמוגים של האי. היוזמה החלוצית הזו רותמת שיתוף פעולה מדעי ומחקר מתקדם, לזיהוי גנוטיפים של אלמוגים הידועים בשם 'אלמוגי על', שהתפתחו כדי לעמוד טוב יותר במתח חום. לאחר מכן הם יישתלו מתוך אסטרטגיה ליצור שוניות קשוחות יותר ועמידות יותר לאירועי החום הקיצוניים בעקבות שינויי האקלים.

קרן MSC מתכננת לקדם עבודה זו ולמשוך את תשומת לבם של אלפי המבקרים מאניות הקרוזים מדי שנה, ולהגביר את המודעות בצורך המיידי של המאמצים לשימור האוקיינוסים ברחבי העולם.

מאמצי השיקום המאסיביים והמאמצים להנגשת המידע לציבור, מדגישים את המחויבות של קרן MSC לשיקום בריאות האוקיינוס, העשרת המגוון הביולוגי וטיפוח עתיד ירוק וידידותי לסביבה לכדור הכחול שלנו.

המטרה שבבסיס הפרויקט בעל החזון Hope Spots, היא להעלות את המודעות העולמית לחשיבות השימור הימי ולנקוט בפעולה דחופה להבראת המערכות האקולוגיות באוקיינוס. מערכות אקולוגיות משוחזרות כמו אושן קיי, יכולות לשפר את המגוון הביולוגי ואת הבריאות הכללית של האוקיינוסים שלנו, וזה ייעודו של האי אושן קיי כ- "Hope Spot".

ד"ר סילביה ארל (Dr. Sylvia Earle), נשיאה ויו"ר Mission Blue, הביעה את התרגשותה מהמינוי, ואמרה: "זוהי הכרה במאמצי השיקום המקיפים ובמחויבות להגנה על המגוון הביולוגי הימי. השיקום של אושן קיי בהנהגתו של פיירפרנצ'סקו ואגו (Pierfrancesco Vago), היה מאמץ רב-תחומי לחדש את האיזון האקולוגי באי הזה ובסביבתו הימית.[…] אושן קיי תיידע אלפי אנשים מדי שבוע על החשיבות המכרעת של גידול ושתילה של אלמוגים בעלי סבילות תרמית לשימור הים, בריאות האוקיינוס ורווחת האנושות."

פיירפרנצ'סקו ואגו, חבר מועצת המנהלים של קרן MSC, יו"ר הוועד המנהל, ויו"ר חטיבת השייט של קבוצת MSC, הגיב: "ההכרה באי שלנו כ-Hope Spot חשובה לשמורה הימית אושן קיי ועוזרת למקד את תשומת הלב לחובה של כולנו לטפל בכוכב הכחול שלנו. אחריות זו היא הסיבה לכך שמאמצי המחקר והשיקום המדעיים של תוכנית האלמוגים שלנו שואפים לא רק ליצור שוניות אלמוגים עמידות לחום סביב אושן קיי ובאיי הבהאמה, אלא גם לתרום בו זמנית לידע ויוזמות שימור ברחבי העולם. אני מודה לד"ר סילביה ארל ול-Mission Blue על המאמצים הבלתי נלאים שלהם, שנותנים השראה לכולנו להוקיר ולהגן על המגוון הביולוגי העשיר של האוקיינוסים שלנו".

הכרה חדשה זו מאשרת את מעמדן של השמורה הימית Ocean Cay MSC Marine Reserve והתוכנית של קרן MSC Foundation Super Coral Program כמובילות במאמצי שימור הטבע, מה שמדגיש את תפקידן החלוצי בשימור ימי.

למידע נוסף צרו קשר:
info@mscfoundation.org

אודות קרן MSC:

הקרן ללא מטרות רווח של MSC מיישמת את המחוייבויות של קבוצת MSC לשימור ימי הומניטרי ופיתוח בר קיימא ברחבי העולם, תוך ניצול הפריסה הגלובלית והידע הייחודי של MSC על הים כדי להגן ולטפח את כדור הארץ, האנשים שחיים עליו והמורשת התרבותית המשותפת שלנו.

הקרן מתרכזת בארבעה תחומים – איכות הסביבה, תמיכה קהילתית, חינוך וסיוע במצבי חירום – הקרן מקדמת הגנה וניהול ידידותי לסביבה של מערכות אקולוגיות, מעצימה קהילות פגיעות ברחבי העולם כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלהן, תומכת בחינוך איכותי, שוויוני ומכיל כדי לטפח אנשים פרטיים וקהילות, ומסייע לאוכלוסיות מוכות אסון להתאושש.

הקרן פועלת להשיג זאת הן באופן עצמאי על ידי מינוף המעורבות של קבוצת MSC בתכנון וניהול פרויקטים, חיבור בין קהילות, העלאת מודעות וגיוס התמיכה הכספית של אלפי אנשים, והן עם שותפים מהימנים שנבחרו בשל החזון החדשני החזק שלהן או היסטוריית הפעילות האפקטיבית שלהן.

כתובת הקרן: MSC Foundation, Chemin Rieu 12-14, 1208 Geneva, Switzerland

https://mscfoundation.org

עקבו אחרינו ברשתות: LinkedIn, Facebook ו- Instagram

לכל החדשות >>>