18/12/2023

אוניית MSC WORLD EUROPA מתחברת בהצלחה לכוח החוף בפעם הראשונה בים התיכון

ז'נבה, שוויץ, 18 בדצמבר 2023 – MSC Cruises ממשיכה לקדם את מחויבותה לקיימות סביבתית על ידי חיבור מוצלח של MSC World Europa לכוח החוף בנמל וולטה, מלטה – מתקן החשמל החוף התפעולי הראשון בים התיכון.

הקו מחויב לשימוש בחשמל חוף בכל מקום שהוא זמין, שכן הוא חלק בלתי נפרד מהמסע של החברה לעבר פעילות פליטת גזי חממה עד שנת 2050. שימוש בכוח חוף מאפשר לאוניה להתחבר לרשת החשמל
המקומית ובך אין צורך לשמור על מנוע האונייה פועל, מה שמבטל פליטות ישירות בזמן שהאונייה עוגנת בנמל.
MSC Cruises ביצעה את הבדיקות הראשונות מוקדם יותר השנה בוולטה והניסיון שנצבר תרם
לחידוד תהליך יישום כוח החוף. MSC World Europa מעתה ואילך תתחבר למתקני החשמל מהחוף בזמן עגינתה בוולטה. האוניה תעגון שם כל שבוע לאורך כל שנת 2024 ו-
2025.
מאז שנת 2017, כל אוניה חדשה שמצטרפת לצי MSC Cruises מצוידת בחיבור לחשמל חוף ומתוכנן להחיל זאת גם על אוניות ישנות. הקו הצליח להגדיל את מספר הנמלים המשתמשים בחשמל מחוף. החיבור ההיסטורי בוואלטה, בעקבות החיבורים המוצלחים בצפון אירופה – כולל וורנמונדה בגרמניה, הנמלים הנורבגיים בברגן, אלסונד והאוגסונד וסאות'המפטון בבריטניה. מוקדם יותר השנה, MSC Cruises חנכה את מתקן החשמל החוף החדש בקיל, גרמניה.
חברת MSC Cruises שואפת להוסיף לפחות 15 נמלים חדשים לתוכנית כוח החוף שלה בין 2024 ל-2026, תוך התמקדות במספר נמלים באיטליה כולל גנואה, לה ספציה, צ'יוויטווקיה, נאפולי וטריאסטה, כמו גם נמלים בולטים כמו ברצלונה, המבורג, ולנסיה, מרסיי, קופנהגן ומסוף השייט החדש במיאמי שייפתח בשנה הבאה. MSC Cruises מכירה בחשיבות של שיתוף פעולה עם נמלים ואזורים בהשגת שיטות ימיות ברות קיימא. החברה חתמה על מזכר לשיפור מתקני החשמל מהחוף באזור הים הבלטי, והתחייבויות דומות מתנהלות עם נמלים אחרים בים התיכון. 
מיקלה פרנסיוני, סמנכ"לית אופטימיזציית עלויות ושיפור תהליכים, MSC Cruises, אמרה, "תוכנית כוח החוף שלנו מוכיחה שאנו מחויבים באופן מלא להפחתת הפליטות מהאוניות שלנו. שימוש בכוח חוף הוא צעד גדול קדימה, משום שהוא מאפשר לנו לחסל את הפליטות בזמן עגינה. אנו זקוקים ליותר נמלים ברחבי אירופה ומחוצה לה כדי להכניס כוח חוף מהר ככל האפשר כדי שנוכל להפחית עוד יותר את פליטות האוויר המקומיות. אנו נוודא שהאוניות שלנו מוכנות להתחבר בכל מקום שבו המתקנים זמינים לנו. חיבור MSC World EUROPA לכוח החוף בוואלטה הוא הישג שאנו מתגאים בו ואנו אסירי תודה על שיתוף הפעולה המצוין עם Transport Malta, Infrastructure Malta ורשויות מלטה, כמו גם עם נמל השייט של ולטה". 
MSC World Europa הייתה האונייה הראשונה של MSC Cruises שהופעלה על ידי גז טבעי נוזלי. כאחת מאוניות השייט הגדולות עם הביצועים הטובים ביותר הפועלות בעולם בנוגע לפליטות CO2eq לנוסע, MSC World Europa מהווה צעד גדול קדימה במסע של MSC Cruises לקראת השגת אפס פליטות עד שנת 2050. MSC World Europa היא גם בין האוניות התענוגות הראשונות לשלב טכנולוגיית תאי דלק תחמוצת מוצקה, עם בדיקות ניסוי המראות תוצאות מבטיחות מאוד.

לכל החדשות >>>