15/06/2023

חטיבת השייט של MSC GROUP וחברת האנרגייה GASUM חברו יחדיו כדי לדאוג ששימוש בדלק LNG ודלק מתחדש E-LNG ישיגו את היעד שלנו להגיע לאפס פליטת גזי חממה ב-2050.

ז'נבה, שוויץ, 15 ביוני 2023 – חטיבת השייט של MSC Group וחברת Gasum חתמו על הסכם ארוך טווח לאספקת דלק LNG לאניית הדגל החדשה MSC Euribia, של המותג MSC Cruises, וכן על מכתב כוונות במטרה לשיתוף פעולה של אספקת דלק סינתטי e-LNG המיוצר באמצעות אנרגיה מתחדשת. כל זאת כחלק מהאסטרטגיה של חטיבת השייט להשגת אפס פליטת גזי חממה מפעילותה הימית עד שנת 2050.

MSC Cruises, מפעילת השייט השלישית בגודלה בעולם, וחברת האנרגיה הנורדית Gasum הוציאו לפועל מכתב כוונות (LOI) העוסק בשיתוף פעולה שמהווה ציון דרך ומטרתו להבטיח לחברת MSC גישה לגז סינתטי נוזלי, או e-LNG, המיוצר בשימוש במימן, באמצעות הידרוליזה עם אנרגיה מתחדשת ו-CO2. חברת Gasum וחברת MSC Cruises יוצרות יחד מפת דרכים בת יישום לצמצום פליטות גזי חממה בפעילות השייט של MSC Cruises עם נפח נכבד של כמה אלפי טונות של דלק e-LNG החל משנת 2026.

החברות חתמו גם על הסכם ארוך טווח על אספקת גז טבעי נוזלי, LNG, לאניית הדגל החדשה של MSC Euribia ,MSC. בהסכם זה Gasum תומכת ב-MSC Cruises בהפחתת פליטות באמצעות שימוש מיידי ב-LNG.

שימוש ב-LNG מנטרל כמעט את כל פליטת תחמוצת הגופרית והחלקיקים, מפחית מאוד את פליטת תחמוצת החנקן ומפחית משמעותית את פליטת גזי החממה. בנוסף, טכנולוגיית הדלק LNG על הסיפון מאפשרת ל- MSC Cruises לעבור בכל עת לביוגז נוזלי מתחדש לחלוטין (ביו-LNG) או גז סינטטי (e-LNG) על מנת להגיע להפחתה של עד 100 אחוז פליטת גזי חממה.

אניית MSC Euribia הוכיחה לאחרונה ששייט ללא פליטות אפשרי כבר היום, על ידי ההפלגה ההיסטורית הראשונה אי פעם ללא פליטת גזי חממה, שנהנתה מפליטת גז מופחתת המותרת מביו-גז נוזלי שרכשה Gasum. האנייה הפליגה במשך ארבעה ימים מסנט-נזיר בצרפת לקופנהגן, בדנמרק והשתמשה בדלק ביולוגי LNG באמצעות מערכת לאיזון מסה, השיטה היעילה ביותר מבחינה סביבתית שתספק את היתרון של דלק ביולוגי מתחדש. MSC Cruises רכשה מעל 400 טונות של ביו דלק LNG מחברת Gasum כדי להראות את מחויבותה לפריסת דלקים מתחדשים ואמצעים להעברת אנרגיה להורדה לקראת המסע החלוצי לאפס פליטת גז. החברה, היא מפעילת השייט הראשונה של התעשייה באוקיינוס העמוק שקונה ביו דלק LNG כמקור דלק שהוכיח את אפשרות הפחתת הפליטות במשך מחזור שלם.

לינדן קופל, סגנית הנשיא לקיימות ואיכות הסביבה ו-ESG של MSC Cruises, אמרה: "אנו שמחים לשתף פעולה עם חברת Gasum במסע שלנו לאפס פליטות גזי חממה. הבטחת אספקה ​​אמינה של שלק LNG ודלק מתחדש e-LNG היא בעלת חשיבות קריטית למאמצי נטרול הפחמן שלנו וה- LOI, וההסכם ארוך הטווח שעליו הכרזנו היום הוא צעד משמעותי במסע הזה. השותפות עם Gasum תאפשר לנו לגשת לדלקים חדשים ונקיים יותר הדרושים כדי להפוך שייט עם אפס פליטת פחמן, למציאות. אנחנו צריכים עוד ספקים כמו Gasum כדי להגביר ולתמוך בתעשייה שלנו עם היעדים הידידותיים לסביבה שלה. אנחנו מוכנים ומחכים לקנות עוד מהדלקים החדשים האלה".

מיקה ויליאנן, מנכ"לית Gasum, אמרה: "כספקית של דלק חלופי המוקדש להעברת אנרגיה, Gasum גאה להציע את תמיכתה ב- MSC Cruises, שחקנית ימית מרכזית, במטרה לשפר את טביעת הרגל הסביבתית של פעילותם. במקביל MSC Cruises תומכת בפיתוח הדלק האלטרנטיבי המבטיח ביותר על ידי ביקוש שלו. מכתב הצהרת הכוונות הזה בנוגע לדלק e-LNG, הוא הסכם ציון דרך לתעשיית הספנות, שכן הוא מוכיח כי e-LNG יהיה זמין למגזר התחבורה הימית תוך פרק זמן קצר. אנו גם שמחים מאוד על הסכם אספקת דלק LNG לטווח ארוך, שלדעתנו הוא תחילתו של שיתוף פעולה ארוך טווח".

מהו דלק e-LNG או גז סינטטי

ניתן להפיק גז E-LNG באופן סינתטי באמצעות תהליך אנרגייה-לגז, Power-to-Gas. מימן ראשון מופק ממים באמצעות חשמל אנרגייה מתחדשת, למשל אנרגיית רוח או שמש. לאחר מכן ניתן לעבד את המימן המיוצר למתאן, על ידי הוספת פחמן דו חמצני לא מאובן המתקבל מלכידת פחמן.

גז המתאן הסינטטי המתחדש שנוצר, ניתן להחלפה מלאה עם גז טבעי וביוגז. כאשר הוא נוזלי הוא גם ניתן להחלפה מלאה עם גז LNG וביוגז נוזלי. המשמעות היא שניתן להעביר אותו דרך תשתית שכבר עכשיו קיימת – משאיות, ספינות, וגם צינורות שבשימוש רשתות הגז הקיימות.

זה אומר גם שניתן להשתמש בגז סינתטי ישירות במנועי הדלק הכפולים המותאמים על הסיפון ופועלים כעת על גז טבעי, ביוגז, LNG או ביוגז נוזלי בכל יחס שהוא. אין צורך בהשקעות נוספות, בציוד חדש, או בשינויים.

בניגוד לדלקים חלופיים כמו אמוניה או מתנול, שנמצאים עדיין בשלבי פיתוח הן מבחינת ייצור והן מבחינת תשתיות, הגז הסינטטי או גז e-LNG, הוא הדרך הבטוחה לנטרול פחמן בתחבורה הימית כמו גם היבשתית בשנים הקרובות.

המטרה האסטרטגית של Gasum היא להוציא לשוק שבע טרה-וואט שעות (7 TWh) של גז מתחדש בשנה, עד 2027. השגת יעד זה משמעה הפחתה שנתית מצטברת של פחמן דו חמצני של 1.8 מיליון טון עבור לקוחותיה של Gasum.

לכל החדשות >>>