25/05/2023

חטיבת השייט של ספינת הדגל החדשה של MSC EURIBIA – MSC Group – בהפלגה הראשונה בעולם ללא פליטת גזי חממה.

MSC Cruises תפעיל את המסע הראשון בתעשיית השייט עם אפס פליטות גזי חממה, כאשר MSC Euribia, המונעת בגז נוזלי (LNG), תעזוב את המספנה שלה בסן-נזייר (Saint-Nazaire), צרפת בדרך לטקס ההשקה והענקת השם בקופנהגן, דנמרק.

ז'נבה, שוויץ, 25 במאי 2023 – חטיבת השייט של MSC Group תצא בשבוע הבא למסע הראשון של תעשיית השייט עם אפס פליטת גזי חממה, כאשר ספינת הדגל האחרונה של MSC Cruises, המונעת בגז טבעי (LNG) MSC Euribia, תעזוב את המספנה שלה ב- Saint-Nazaire, צרפת – היכן שהיא נבנית כעת – בדרך לטקס ההשקה והענקת השם שלה בקופנהגן, דנמרק.

האנייה החדשה, היא ה-22 במספר שמצטרפת לצי של MSC Cruises, תפליג במשך ארבעה ימים מסנט-נזיר (Saint-Nazaire) לקופנהגן ותשיג אפס פליטת גזי חממה כדי להדגים ששייט כזה אפשרי היום. MSC Euribia תעזוב את הנמל בצרפת ב-3 ביוני ומתוכננת להגיע לעיר הדנית ב-7 ביוני.

פיירפרנצ'סקו ואגו (Pierfrancesco Vago) יו"ר בכיר של חטיבת השייט של MSC Group, אמר: "המסע הראשון הזה בתעשייה של אפס פליטות גזי חממה עם ספינת הדגל החדשה שלנו MSC Euribia, מבשר על צעד משמעותי נוסף במסע שלנו לנטרול פליטות הפחמן ומדגים יותר מכל את מידת המחויבות שלנו.”

MSC Cruises רכשה 400 טונות של דלק ביולוגי LNG כדי להראות את מחויבותה לפריסת דלקים מתחדשים ונקיטת אמצעים להעברת אנרגייה לקראת המסע החלוצי לאפס פליטות גזי חממה. החברה היא מפעילת השייט הראשונה בתעשייה הימית שמשתמשת בדלק ביולוגי LNG כמקור הדלק עם הפחתות משמעותיות בפליטות פחמן.

מר ואגו המשיך: "עם זאת, אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד. בהתחשב בחשיבותם המוחלטת של דלקים חלופיים עבור התעשייה שלנו ועבור מגזרים אחרים אזרחיים, כדי להשיג הפחתת פליטת גזי חממה, כולנו צריכים לעבוד יחד כדי להגדיל את זמינותם לקנה מידה תעשייתי. הרכישה שלנו של דלק LNG היא איתות ברור ומשמעותי לשוק שיש ביקוש מחברות השייט והתעשייה הימית הרחבה יותר, לדלקים נקיים יותר, אבל אנחנו צריכים ממשלות, יצרנים ומשתמשי קצה שישתפו פעולה ויגדילו את הזמינות של מקורות הכוח הנחוצים והחדשים הללו".

שייט עם אפס פליטות גזי חממה ישתמש בדלק LNG באמצעות מערכת של איזון מסה, שהיא השיטה היעילה ביותר מבחינת איכות הסביבה המספקת את היתרונות של גז ביולוגי מתחדש. שרשרת האספקה כולה תהיה תואמת במלואה להנחיית האיחוד האירופי בנוגע לאנרגיה המתחדשת, הידועה בכינויה RED II, וכל אצווה מתוך סך הדלקים LNG שיוצרו אושרה בהסמכת  הקיימות ופחמן הבינלאומית (International Sustainability & Carbon Certification).

מישל פרנקיוני (Michele Francioni), סגן מנהל בכיר ב- MSC Cruises, הוסיף, "המסע הראשון של MSC Euribia יהיה הישג מדהים והוא מייצג שנים של מחויבות ונחישות. זזוהי ההוכחה שיש לנו את היכולת לפעול על בסיס אפס פליטת גזי חממה עם הטכנולוגיה הקיימת בעולם הספנות.

"זוהי רק ההתחלה. אנו מחויבים למעבר הזה וליישום כל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי להקל עליו. זה לא יכול לקרות מבלי שדלקים חלופיים כמו דלק ביולוגי e-LNG ,LNG, מימן ירוק או מתנול ירוק יהיו זמינים בקנה מידה נרחב כדי לממש את החזון של שייט עם אפס פליטת גזי חממה".

MSC Cruises נתמכת על ידי חברת האנרגיה הנורדית Gasum, יצרנית מובילה של גז ביולוגי ומעבדת שברי פסולת מתכלה באזור הנורדי, למסע לעבר אפס פליטת גזי חממה.

המהירות והמסלול של מסע הבכורה של MSC Euribia, תוכננו במיוחד כדי לייעל את המבנה והעומסים של המנועים כדי למזער את צריכת הדלק. המומחים המסורים שלנו ליעילות אנרגטית הן מחברת MSC Cruises והן מצוות המספנה Chantiers de L'Atlantique, יהיו על סיפון האנייה כדי לפקח ולבצע אופטימיזציה של כל היבט של המסע הזה. הם יעבדו עם קפטן סטפנו באטינלי (Stefano Battinelli) והמהנדס הראשי של MSC Euribia פסקל מסטלון (Pasquale Mastellone).

המומחים ליעילות האנרגטית של MSC Cruises ביבשה, שבסיסם בלונדון יפקחו ויבצעו אופטימיזציה מתמדת של כל המערכות על הסיפון כדי למזער את צריכת האנרגיה, יזהו הזדמנויות נוספות לשיפור היעילות האנרגטית בזמן אמת, תוך שמירה על נוחות מירבית של כל האורחים על הסיפון.

זה כולל מגוון של אמצעים, החל מפריסת המנועים ועד למהירות המאוורר הבודד בחדרים, יחד עם מסלול השייט ואופטימיזציית המהירות.

כל היוזמות המשולבות האלו יחסכו באנרגיה כדי להפחית את צריכת הדלק.

האניות החדשות של MSC Cruises הן גמישות מבחינת יכולת הכלת מגוון של דלקים מתחדשים הזמינים כיום וכאלו הצפויים בעתיד. השימוש בדלק מאובנים LNG כבר משיג הפחתה של עד 20% בפליטת גזי חממה בהשוואה לדלקים ימיים הרגילים, ולמעשה מבטל את כל פליטת תחמוצת הגופרית והחלקיקים לאוויר, תוך הפחתת תחמוצות החנקן ב- 85%.

לכל החדשות >>>