07/09/2023

חטיבת השייט של MSC GROUP מפרסמת את
הנתונים והמסקנות מההפלגה הראשונה בעולם
ללא פליטת גזי חממה

  • במהלך הפלגה של 4 ימים, האנייה MSC Euribia עקפה את התחזיות לגבי הביצועים שלה, וכתוצאה מכך צריכת הדלק פחתה ב-43 טון מהמתוכנן.
  • שימוש בטכנולוגיית "תאום דיגיטלי" נעשה למדידת ביצועי האנייה.
  • שימוש בדוד חימום על הסיפון הפך למיותר, ברגע שהחימום והשימוש במים חמים על הסיפון הופקו על ידי לכידת חום מפסולת המנועים של האנייה MSC Euribia.
  • כל אלו מוכיחים שאניית הדגל החדשה ביותר של MSC Cruises, היא אכן האנייה החסכונית ביותר שתוכננה עד כה מבחינה אנרגטית.

לאחר הצלחת מסע הבכורה של MSC Euribia עם אפס פליטת גזי חממה, מהמספנה בסנט נזייר בצרפת לקופנהגן בדנמרק, בין ה-3 ל-8 ביוני 2023 – כולל יום אחד באמסטרדם, MSC Cruises יכולה כעת לשתף את הנתונים והתובנות העיקריות שנאספו מהמסע. במהלך המסע בן ארבעת הימים, הביצועים של האנייה MSC Euribia היו טובים ב- 11% מהתאומה הדיגיטלית שלה – אנייה וירטואלית המשחזרת את הזרימת וניצול האנרגיה האופטימליים על הסיפון – והשיגה חיסכון כולל של 43 טון דלק. פרופילים אופטימליים של מהירות, ניתוב, חיתוך ותצורת מנוע ואופטימיזציה קפדנית של צריכת האנרגיה של מלון האנייה, כולל מיזוג אוויר, חימום וקירור, סירות המשוטים והתאורה, הבטיחו שהאנייה MSC Euribia לעולם לא תצטרך להשתמש ביותר משניים מתוך ארבעת המנועים הזמינים שלה, במהלך ההפלגה. בנוסף, כל החום הנדרש למערכות החימום ולמים החמים על הסיפון הוחזר מהמנועים של MSC Euribia, כלומר לא היה צורך לנצל את הדוודים במשך כל ההפלגה.

השגת הביצועים לניטרול פליטת הפחמן התאפשרה על ידי שימוש בדלק ביולוגי LNG לתדלוק האנייה. MSC Euribia השתמשה בדלק LNG באמצעות מערכת לאיזון מסה (שימור החומר), השיטה החסכונית והיעילה ביותר מבחינת איכות הסביבה לספק את היתרונות של שימוש בדלק מתחדש LNG, המוכרת על ידי הנחיות האיחוד האירופי לאנרגיה מתחדשת EU Renewable Energy Directive (RED II). כל אצווה של דלק ביולוגי LNG שהופקה, קיבלה תעודת קיימות ופחמן בינלאומית (ISCC – International Sustainability & Carbon Certification).

הסיום המוצלח של המסע הזה מאותת בבירור לכך שפעילות ימית עם אפס פליטת גזי חממה אפשרית כיום, אם דלקים חלופיים זמינים. הנתונים והמידע שנאספו במהלך הטיול ישמשו לאופטימיזציה של האניות הקיימות בצי, ויפחיתו עוד יותר את עוצמת פליטות הפחמן בכל הצי של MSC Cruises.

מישל פרנסיוני (Michele Francioni), סגן נשיא בכיר לאופטימיזצית חטיבת השייט של קבוצת MSC, הגיב: "אנו גאים מאוד בהישג הזה, שמוכיח ששייט ללא פליטת גזי חממה, אפשרי היום. המהנדסים שלנו על הסיפון והצוות שלנו בראשות קפטן בטינלי (Captain Battinelli), עשו עבודה נפלאה באופטימיזציה של תפעול האנייה. ל- MSC Euribia באמת יש את העיצוב היעיל ביותר אנרגטית עד כה לאניות תענוגות, אך אנו זקוקים לזמינות רבה יותר של דלקים מתחדשים עבור התעשייה הימית הרחבה כדי לחזור על ההישג הזה באופן עקבי. עם רמת תמיכה נכונה של ממשלות ומוסדות בינלאומיים בתמריץ להאצת התקדמות טכנולוגית וזמינות דלקים מתחדשים, תעשיית השייט יכולה להשיג אפס פליטות גזי חממה בעולם השייט עד 2050".

מכתב הכוונות (LOI) האחרון שנחתם בין MSC Cruises לבין חברת Gasum, ספקית דלק, תספק ל- MSC גישה לגז סינטטי נוזלי או לדלק e-LNG, דלק מתחדש המיוצר באמצעות מימן, שנוצר על ידי הידרוליזה עם אנרגיה מתחדשת ולכידת פחמן.

לינדן קופל (Linden Coppell), סמנכ"ל קיימות ו- ESG (ממשל סביבתי, חברתי וארגוני) של MSC Cruises אמרה: "השותפות עם Gasum תאפשר לנו גישה לדלקים חדשים ונקיים יותר הדרושים כדי לעשות צעד משמעותי לעבר שייט נטול פליטת גזי חממה. אנחנו צריכים ספקים נוספים כמו Gasum שיתנו יד ויתמכו בתעשייה שלנו. אנו מוכנים ומחכים לרכוש עוד מהדלקים החדשים האלה. בינתיים, נמשיך ללמוד מהנתונים מהמסע נטול פליטות גזי חממה של MSC Euribia ונשתמש בממצאים אלה כמדד לאספקת האנייה הבאה שלנו שתתודלק בדלק LNG ".

המסע החלוצי של MSC Euribia של שייט ללא פליטת גזי חממה, הוכר לאחרונה בתעשיית השייט כשזכתה בפרס 'יוזמת הקיימות של שנת 2023'*

*פרס סיטרייד לשייט 2023 Seatrade Cruise Awards, הוכרז ב- 6 בספטמבר בהמבורג, גרמניה.

לכל החדשות >>>