31/05/2023

העתיד של עולם השייט: חטיבת השייט של MSC GROUP והמספנה CHANTIERS DE L'ATLANTIQUE עיצבו את אניית התענוגות היעילה ביותר מבחינה אנרגטית מאי פעם MSC EURIBIA.

  • טקס המסירה של אניית הדגל החדשה MSC Euribia התקיים היום במספנה Chantiers de l'Atlantique בסן-נזיר (Saint-Nazaire), צרפת
  • תחילת הפעילות של MSC Euribia מסמנת צעד משמעותי נוסף במסע לנטרול פליטת פחמן של חטיבת השייט, והיא תצא למסע בדרך לאפס גזי חממה הראשון אי פעם עבור אניית תענוגות.
  • האנייה מציגה מגוון טכנולוגיות ופתרונות הממזערים את ההשפעה על הסביבה האווירית והימית, כולל מתקני טיפול במים ופסולת המתקדמים ביותר
  • בנוסף, התקיים טקס המטבע עבור האנייה השלישית של MSC Cruises המונעת בדלק LNG והשנייה מסדרת ה- World Class. אניית MSC World America אמורה להיות אבן הדרך הבאה במסע של חטיבת השייט בדרך להשגת אפס פליטת גזי חממה עד 2050

סנט נזיר (Saint-Nazaire), 31 במאי 2023, חטיבת השייט של קבוצת MSC והמספנה Chantiers de l'Atlantique חגגו היום את קבלת האנייה MSC Euribia של חברת MSC Cruises, האנייה בעלת העיצוב היעיל ביותר מבחינה אנרגטית של אניות תענוגות מאי פעם. המסירה סימנה עוד צעד משמעותי במסע של חטיבת השייט לעבר הפחתת פליטות הפחמן של הצי ומדגימה למעשה כיצד ייראה העתיד של עולם השייט.

MSC Euribia היא הפיתוח האחרון של סדרת Meraviglia הפופולרית והאנייה השנייה של MSC Cruises המונעת בדלק LNG, הדלק הנקי והיעיל ביותר הזמין כיום בקנה מידה מסחרי. על הסיפון, היא מתהדרת במגוון טכנולוגיות ידידותיות לסביבתה מהטובות ביותר, כולל מערכות מתקדמות לטיפול בשפכים וטיפול בפסולת. היא גם תוכננה מתוך מחשבה על העתיד, מה שיאפשר לה לשלב בקלות חידושים ידידותיים לסביבה עתידיים, כגון דלק סינתטי ללא פחמן ודלקים חלופיים אחרים ברגע שיהיו זמינים בקנה מידה לשימוש מסחרי.

MSC Euribia היא העתיד של עולם השייט היום

MSC Euribia מייצגת קפיצת מדרגה מכלי השייט הקודמים בסדרה שלה, שנבנו עבור חברת MSC Group. היא יעילה יותר מבחינה אנרגטית וצפויה להיות אניית התענוגות בעלת הביצועים הטובים ביותר בעולם, אפילו מעבר לדרישות העיצוביות העדכניות ביותר של הארגון הימי הבינלאומי IMO. בזמן פעילותה, הספינה פולטת עד 19% פחות גזי חממה פר נוסע ליום, מאשר האניות האחיות שלה, המונעות בדלק ימי רגיל. זה מסתכם ב- 44% פחות פליטת גזי חממה (GHG) פר נוסע ליום מאשר אניות בנות 10 שנים בלבד.

פיירפרנצ'סקו ואגו (Pierfrancesco Vago) יו"ר בכיר ב- MSC Cruises אמר: "עם קבלת האנייה MSC Euribia, עשינו צעד ענק נוסף לעבר היעד שלנו לנטרול פליטת גזי חממה. לצד החידושים הטובים ביותר שלה מבחינת איכות הסביבה, MSC Euribia מציגה עיצוב פורץ דרך באמת ויעיל אנרגטית שיספק הפחתה עצומה של פליטת גזי חממה לאורך כל שנות תפקודה. לעתים קרובות ההתמקדות בנטרול פליטות פחמן היא אך ורק באמצעי צד ההיצע, ולמרות שהיא חלק חשוב במעבר האנרגיה, אסור לשכוח את התפקיד החיוני של יעילות אנרגטית בהפחתת הביקוש לאנרגיה כיום. האנרגיה הנקייה ביותר היא האנרגיה שאיננו משתמשים בה ו האנייה MSC Euribia נבנתה מתוך התחשבות בעיקרון הזה. זו הסיבה שעם כניסתה היא מסמנת אבן דרך חשובה כל כך לעבר היעד שלנו להפחתת פעולות ימיות מזהמות עד 2050".

MSC EURIBIA – לורן קסטינג (Laurent Castaing), מנכ"ל המספנה Chantiers de l'Atlantique, אמר: "אני גאה מאוד בקשר האמיץ שבין MSC Cruises ו- Chantiers de l'Atlantique. האנייה החמישית והאחרונה מסדרת Meraviglia מסמנת את הוכחת היעילות של הסדרה ואת המשך הפרויקטים החדשניים המשותפים שלנו למען איכות הסביבה".

נבנתה עם מחשבה על העתיד – טכנולוגיה ועיצוב ברמה גבוהה למען איכות הסביבה

MSC Euribia נבנתה עם מחשבה על העתיד. למרות שניתן להניע את כלי השיט באמצעות גז טבעי נוזלי, עיצוב האנייה יכול כיום להכיל דלקים מאנרגיה מתחדשת ומאפשר שיפוץ עתידי שיאפשר לחברת MSC להשתמש בדלקים מתחדשים שעדיין לא זמינים כיום, כגון מתנול ירוק.

טכנולוגיה מתקדמת נוספת, כוללת מתקנים מתקדמים לטיפול במים ובפסולת. ל- MSC Euribia יש את מתקני הטיפול המתקדמים ביותר במים ובפסולת כדי לסייע בהצלת האוקיינוסים ברחבי העולם. השפכים מטופלים באיכות גבוהה מאוד וברמה הרבה יותר טובה מהמערכות העירוניות הרבות ביבשה, ברחבי העולם. הטכנולוגיה עומדת בתקני IMO הבינלאומיים המחמירים ביותר – כולל זה הנקרא התקן הבאלטי (Baltic standard).

מר ואגו הוסיף: "חשוב לנו האניות אנו בונים היום יהיו מוכנות להכיל את הדלקים החדשים הידידותיים לסביבה שייכנסו לשימוש ממש בקרוב. אנו רוצים גם להבטיח שניתן יהיה להתאים אותם בקלות עם הטכנולוגיה החדשה ויעילה שתסייע להפחית את פליטת גזי החממה. זוהי אנייה שבאמת נבנתה מתוך מחשבה על העתיד".

המסע של MSC Euribia לעבר אפס פליטות גזי חממה

לראשונה בתעשייה, MSC Euribia תשלים את המסע שלה לעבר אפס פליטת גזי חממה. האונייה ה-22 שמצטרפת לצי של MSC Cruises עם העיצוב החדש שלה, תפליג מסנט-נזייר בצרפת לקופנהגן בדנמרק, תגיע לאפס פליטת גזי חממה (GHG) ותוכיח כי כבר היום ניתן להפליג לחלוטין ללא פליטת גזי חממה.

במסע לאפס פליטת גזי חממה ישתמשו בדלק ביולוגי LNG באמצעות מערכת לאיזון מסה, השיטה היעילה ביותר מבחינה סביבתית שתספק את היתרון של דלק ביולוגי מתחדש. שרשרת האספקה כולה תעמוד במלואה בהנחיות האיחוד האירופי לאנרגיה מתחדשת (RED II) וכל אצווה מסך כמות הדלק ה- LNG המיוצר, אושרה על ידי ההסמכה הבינלאומית לאיכות הסביבה ופחמן (ISCC).

חטיבת השייט של MSC Group מחוייבת להגיע לאפס פליטת גזי חממה מפעילותה הימית עד שנת 2050. עוצמת הפליטות מפעילות האוניות שלה ירדה ב-33.5% מאז 2008, ותשיג הפחתה של 40% לפני 2030 .

MSC עובדת עם ספקי דלק וספקים אחרים על פריסת דלקים ירוקים כמו דלק ביולוגי מתקדם וביוגז כיום. במבט על העתיד, המתנול הירוק יתרום ככל הנראה להפחתת פליטות הפחמן שלנו, וכך גם דלקים אלקטרוניים סינתטיים כמו מימן ירוק ו-eLNG. המיקוד שלה הוא פיתוח פתרונות מדרגיים שניתן יהיה להשתמש בהם באופן אוניברסלי.

טקס המטבעות עבור אניית MSC World America

טקס המטבעות לאנייה השלישית בצי של MSC Cruises המונעת בדלק LNG והראשונה שתפעל בארה"ב, MSC World America, גם הוא התקיים היום כצעד נוסף ליצירת עולם שבו טכנולוגיה פוגשת בחדשנות כדי לייצר חוויית שייט ירוקה יותר וידידותית לסביבה. האנייה החדשה שתוכננה ב-2025 תציג רבים מהחידושים למען הסביבה הקיימים באנייה MSC Euribia, אך בנוסף יוצגו חידושים נוספים כמו טכנולוגיה חלוצית למניעת פליטת גז מתאן מ הדלק LNG בזמן פעילותה. לטקס המסורתי הזה היו שתי סנדקיות: סילביה טורביה (Silvia Turbia) ממחלקות השייט של MSC וסוורין בלאנדין (Séverine Blandin) מהמספנה Chantiers de l'Atlantique.

אנרי דוייר (Henri Doyer), מנהל התוכנית של Chantier de l'Atlantique MSC, הגיב: "האנייה הזו, ה-19 במספר והשנייה בסדרת World Class – היא תוצאה של שותפות ארוכה בין MSC Cruises ומספנת Chantiers de l'Atlantique. אני נרגש להכריז שהאניות MSC World Europa, MSC Euribia ו-MSC World America הן שלוש האניות היעילות ביותר אנרגטית והידידותיות ביותר לסביבה הקיימות בתעשיית השייט".

לכל החדשות >>>