14/06/2023

מחלקת הקרוזים של MSC GROUP מרחיבה עוד יותר את התוכנית שלה לשימוש באנרגיה מהיבשה

לפחות 15 נמלים חדשים מיועדים לספק חשמל מהמתקנים שלהם על היבשה, לאניות של חטיבת הקרוזים בין השנים 2024 ל-2026 ויגבירו את המחויבות הנוכחית לקיימות.
אניות התענוגות של MSC עתידות להשתמש במתקני אנרגיה יבשתיים בנמלים נוספים ברגע שאלו יהיו זמינים.

ז'נבה, שוויץ, 14 ביוני 2023 – חטיבת הקרוזים של קבוצת MSC חשפה היום פרטים על השלב הבא של התוכנית שלה לשימוש בחשמל מהיבשה.

לפחות 15 נמלים חדשים יתווספו בין 2024 ל- 2026 לשימוש הנוכחי של כלי השיט שלה לחיבור לרשתות חשמל על החוף כדי להוכיח אפילו יותר את מחויבותה והתקדמותה המתמשכת לקראת נטרול פליטות הפחמן, כמו גם הפחתת פליטות מצי האניות שלה בעת העגינה בנמלים.
תוכנית אספקת החשמל החדשה של 2024-26 כוללת לפחות חמישה נמלים איטלקיים; ברצלונה וולנסיה בספרד; Stavanger ו-Norfjordied, בנורבגיה; מיאמי, בארה"ב; קופנהגן בדנמרק; מרסיי, בצרפת; רוטרדם, בהולנד; ולטה, במלטה ושטוקהולם, בשבדיה.
החברה מתכוונת, הן עבור האניות של MSC Cruises והן עבור אלו של Explora Journeys, לנצל באופן מלא מתקני אנרגיית חוף בכל הנמלים האחרים שבהם היא פועלת ברחבי אירופה ובשאר העולם כאשר הם יהיו זמינים לשימוש.

שימוש באנרגיה מהיבשה מבטל את הצורך להשאיר את מנוע האנייה פועל ובכך מפחית באופן דרסטי את פליטות הפחמן מהאנייה בתוך הנמלים.

האניות של MSC Cruises השתמשו בהצלחה מאז פברואר 2023 באנרגיה מהיבשה בנמלי סאות'המפטון, בבריטניה וקריסטיאנסנד, בנורבגיה, ובהמשך הקיץ תבחן החברה את המתקנים בנמל האוגסונד הנורבגי. ניסויים נוספים באירופה מתוכננים השנה למגוון אניות של MSC Cruises בברגן ואלסונד בנורווגיה ובוורנמונדה בגרמניה.

MSC Cruises תשתמש גם באנרגיה מהיבשה בנמלי המבורג בגרמניה בחורף הקרוב ובקייל בקיץ 2024.

MSC Cruises חתמה בשנה שעברה על מזכר הבנות עם Cruise Baltic לשימוש באנרגיה מהיבשה באזור הים הבלטי. לחברת Cruise Baltic יש 32 נמלים ויעדים באזור שלה, המחוייבים להגדיל את מספר מתקני החשמל היבשתי.

האמצעים לשימוש באנרגיה מהיבשה מותקנים בכל האניות החדשות של MSC Cruises כסטנדרט מאז 2017, ויחד עם שיפוץ מחדש שכבר נעשה על אניות אחרות, ציידו 67% מהקיבולת הכוללת של MSC Cruises בטכנולוגיה. האמצעים יותקנו על אניות נוספות לאחר שהנמלים במסלול ההפלגה שלהם יאפשרו שימוש בחשמל מהיבשה.

כל האניות של Explora Journeys יציגו גם הן יכולות שימוש אנרגיה מהיבשה. EXPLORA I, האנייה הראשונה בצי של המותג החדש, תיכנס לפעילות לראשונה ב-17 ביולי השנה.

לינדן קופל, סמנכ"ל קיימות ו- ESG (ממשל סביבתי, חברתי וארגוני) של MSC Cruises, אמרה, "אנרגיה מהיבשה היא גורם חשוב במסע שלנו לפעול לאפס פליטת גזי חממה (GHG). כל המבנים החדשים שלנו מאז 2017 מצוידים ביכולת להתחבר לרשתות חשמל מקומיות ואנו משפצים מחדש את שאר כלי השיט בצי שלנו.

התוכנית שלנו לאנרגיה מהיבשה מדגימה באופן פעיל את השאיפה והמחויבות המלאה שלנו להפחתת פליטות הפחמן מהאניות שלנו, כולל בזמן העגינה בנמלים.

השקענו רבות במערכות היברידיות לניקוי גזי פליטה כדי להפחית באופן משמעותי את איכות פליטות הפחמן המקומיות, וכעת אנו זקוקים ליותר נמלים ברחבי אירופה ומחוצה לה, כדי להכניס אנרגיה מהיבשה במהירות האפשרית. על ידי הפחתות משמעותיות של פליטות פחמן בנמלים, אנו נוהגים באחריות כלפי הנמלים והקהילות ביבשה שאותן האניות מבקרות ומשרתות.

יחד עם השימוש בדלק LNG, שיפור היעילות האנרגטית, השימוש החדשני בטיפול במי שפכים ומיחזור הפסולת, אנו נוקטים בצעדים חיוביים בתפקיד שלנו לטפל בשינויי האקלים ולהגן על המגוון הביולוגי באוקיינוס".

אניית הדגל האחרונה של MSC Euribia מציגה את העיצוב היעיל ביותר אנרגטית לאניית תענוגות שאי פעם תוכנן, וביצעה, לראשונה בתעשייה שייט בתחילת החודש, כשהפליגה מצרפת לדנמרק והדגימה את הפוטנציאל להשגת אפס פליטת גזי חממה (GHG) באמצעות שימוש בדלק ביולוגי מתחדש – LNG.

לכל החדשות >>>