קצב החיים המודרני הוא מהיר עמוס וקדחתני. אנחנו לומדים, עובדים, מגדלים משפחות ומטפחים קריירה – מסביב לשעון. מתח הפך חלק מהחיים, וקשה לנו למצוא זמן פנוי להנאות. אבל בגיל השלישי, העומס מתפוגג, וזה זמן מושלם ליהנות מהחיים. אפשר בהחלט לצאת לטיולים בארץ ובעולם בגיל השלישי, בהתאם למצב הבריאותי, ליכולות ולהעדפות. מבין מגוון האפשרויות עבור טיולים לגיל השלישי, קרוז הוא דרך נהדרת לחגוג את החיים אם שילוב אישי מושלם בין פנאי, פינוקים, זמנים של שקט לרחש גלי הים, ביקורים ביעדים אקזוטיים, הרפתקאות, אוכל טוב, טיפולי גוף ונפש, זמן איכות עם אנשים אהובים ועוד.

באופן טבעי, מי שמתכננים טיולים לגיל השלישי אולי נתקלים באתגרים ייחודיים: תכנון המסלול צריך להתאים ליכולות הפיזיות (בעיקר כשיש מגבלות), חשוב לארוז היטב (למשל לא לשכוח לארוז תרופות הניטלות בקביעות), וכדאי להבטיח כמה שפחות אירועים בלתי צפויים שידרשו ארגון בהתאם באופן מהיר וללא תכנון. אספנו עבורכם את כל הטיפים החשובים לתכנון טיול לגיל השלישי – וכמה המלצות על מסלולי קרוזים ויעדים שמתאימים במיוחד עבור מי שמחפשים טיולי בטן גב, אוכל טוב, שופינג ופינוקים שיתאימו היטב לגיל הזהב.

זוג בגיל השלישי בחופשת קרוז

טיולים לגיל השלישי: מה חשוב לזכור?

הגיל השלישי מתאפיין בין השאר בירידה ביכולות הפיזיות. אם בגיל עשרים הטיולים האופטימאליים כללו טיפוס הרים, ליטוף אריות ושחייה למרחקים (בגשם כמובן) – טיולים לגיל השלישי בדרך כלל מציעים נוחות, אוכל טוב, עם דגש על התאמת הפעילויות המתוכננות ליכולות ולרצונות המטיילים. שילוב מושלם של פעילות גופנית כמו הליכה או שחיה עם די זמן מנוחה, הוא בדרך כלל אופטימלי עבור קבוצות מטיילים שמעוניינים בטיולי "בטן גב". הנה כמה טיפים לארגון טיול מושלם לבני הגיל השלישי:

  • בחירת היעד: כדאי לברר על מזג האוויר ביעד בתקופה בה אתם מתכננים לטייל על מנת להבטיח שתוכלו לטייל בימי שמש חמימה ונעימה. כדאי לברר שמקומות הטיול הם נוחים, שהמקומיים מסבירי פנים, ושסגנונות הטיול שהיעד מציע מתאימים לרצון קבוצת המטיילים
  • מיעוט של ארגונים וסידורים בתכנון טיולים לבני הגיל השלישי, כדאי בדרך כלל לוודא שהטיול אינו מכיל שעות רבות של נסיעות, ארגונים, מרחק רב מידי בין מקום הלינה למקומות הבילוי, מיעוט אפשרויות לאכול באזור הלינה וכדומה. אזור מושלם לתכנון טיולים לגיל השלישי יהיה אזור המציע מקום לינה נוח ומגוון אפשרויות לארוחות במרחק הליכה, עם בילויים וטיולים שיוצאים ממש ממקום הלינה ואינם מצריכים חיפוש, בירור, והגעה למיקומים לא מוכרים.
  • עלויות: כמו בכל תכנון של טיול או חופשה לכל קבוצה, גם בטיולים לגיל השלישי חשוב לקחת בחשבון את העלויות הצפויות, אלה שיש לשלם מראש ואלה שיהיה לקחת בחשבון בעת הטיול עצמו, ולהתאים את ההוצאה לתקציב הרצוי.

אילו טיולים מתאימים במיוחד לגיל השלישי?

קשה לדבר על קבוצת הגיל השלישי בהכללה, אחרי הכל, יש צעירים שמעדיפים חופשות "בטן גב" עם מעט אטרקציות והרבה זמן פנוי, ולעומת זאת יש קשישים שמשתתפים בתחרויות ריצה, המעדיפים ימים פעילים ופעילות גופנית על פני שעות של פנאי. זאת הסיבה שקרוז מציע אפשרות אופטימאלית לתכנון טיולים לגיל השלישי, עם הרבה מהכל – כולל אפשרויות נהדרות לבילוי שקט בחדר, על הסיפון, במסעדה או באולם ההצגות, וכולל אפשרויות להרפתקאות מסוגים שונים וברמות פעילות שונות בכל יעד עצירה. או בקיצור חופשה בקצב שלך!

כל קרוז כולל את כל העלויות הנדרשות עבור לינה, אוכל והגעה ממקום למקום. הרפתקאות ביעדי העצירה הן בתשלום נוסף אולם ניתן להזמין גם אותן מראש דרך חברת השייט.

יעדי קרוזים מושלמים עבור הגיל השלישי

כל קרוז הוא חוויה נהדרת עבור מי שמחפשים שילוב עדין בין פעילויות לבין שעות שקט ושלווה. ייתכן שתעדיפו לבחור קרוז ללא טיסה – כלומר, קרוז שנמל ההפלגה שלו נמצא במרחק קרוב. אם אתם גרים בישראל, למשל, MSC מציעה מגוון קרוזים שיתאימו כטיולים מפנקים לגיל השלישי מנמל חיפה (החל מ  אפריל 2025 ) , כמו הפלגות ליוון או לאיי מזרח הים התיכון (קפריסין, לימסול, מיקונוס ויעדים נוספים בקרוז של 7 לילות). מנמלי ספנות קרובים בים התיכון (כמו פיראוס ביוון, מרסיי בצרפת, ברצלונה בספרד, או גנואה באיטליה) ניתן לצאת להפלגות נוספות ליעדים נוספים.

טיולים לגיל השלישי בהחלט יכולים להכיל גם טיסה אל נמל היעד, ליעדים אקזוטיים יותר. במקרים כאלה, נזכיר שכדאי לקום ולמתוח איברים לעיתים קרובות, שכדאי לבחור במושבים ליד המעבר על מנת לשמור על ניידות, ושלעיתים מושבים מרווחים יותר מספקים נוחות רבה בטיסות ארוכות, בתוספת תשלום זניחה. יעדים לקרוזים מפנקים הכוללים טיסה לנמלי יעד מרוחקים יותר עשויים להיות קרוז לקריביים, קרוזים לפיורדים הנורוגים וקרוזים לצפון אירופה, קרוזים בדרום אפריקה, קרוזים בדרום אמריקה ועוד.

טיולים לגיל השלישי – למה דווקא MSC?

MSC היא מחברות הקרוזים הגדולות בעולם, עם צי האוניות החדש ביותר בעולם מפוארות הכולל 23 ספינות ענק, ובהן מגוון נרחב של מסעדות גורמה, טרקלינים ובארים; בתי קזינו מפוארים; מופעי בידור מהפנטים לאורך כל הקרוז; מתקני כושר, ספא, יופי וטיפולי גוף נפש; מועדוני ילדים ונוער לגילאים השונים; בריכות; מתקני ספורט; ועוד ועוד. הצוות שלנו ממתין בהתרגשות לתת לכם שירות, בקרוז הבא שלכם!

תבחרו את החופשה הבאה שלכם

לכל המאמרים היכנסו >>>