קרוב מאוד לחוג הקוטב הצפוני, במקום בו השמש זורחת גם בחצות (בעונת הקיץ) והטבע עוצר נשימה, נמצאת נורבגיה. להוציא אזורים פחות מיושבים של רוסיה, נורבגיה היא המדינה הצפונית ביותר באירופה, והחלק הדרומי שלה נמצא בקו רוחב דומה מאוד לזה של גרינלנד (נורבגיה היא כמובן הרבה יותר קטנה מגרינלנד). נורבגיה היא אזור מושלם לטיול נינוח עבור חובבי טבע, אפשר למצוא בה אזורים מושלגים, מפלי ענק, כפרים צבעוניים וגם ערים ציוריות. אחד מפלאי הטבע שמושכים אליהם אלפי תיירים מכל העולם בכל שנה הוא אזור הפיורדים של נורבגיה, הממוקם באזור הדרום מערבי שלה. הפיורדים הם לשונות של מפרצי ים באורך קילומטרים רבים המבתרים רכסים תלולים ויוצרים עמקים פוריים עם נוף בראשית עוצר נשימה. כמובן שקשה מאוד להגיע לאזור הפיורדים ולהתרשם ממנו רגלית – מדובר במתווה הררי במיוחד לאורך כל קו הגבול הדרומי של המדינה ולכן קרוז לפיורדים הנורווגים זאת הדרך המומלצת והחוויתית ביותר להתרשם מיופיו המרהיב של האזור. זוהי גם הדרך הנוחה ביותר לתייר את איזור הפיורדים הנורווגים.

MSC מציעה שני מסלולים שונים של קרוזים לפיורדים של נורווגיה, במסע שייט יוצא דופן שאורך 7 לילות. נמלי העגינה בשני המסלולים הם למשל ערים מרכזיות לאזור כמו קופנהאגן בדנמרק או קייל בגרמניה אך יש מסלולים שעוברים גם בהלסינקי או שטוקהולם, כפרים ציוריים כמו נורדקאלפ, וורנמונדה, או מולדה. אם האזור הצפוני של כדור הארץ ממושך אתכם, אם פיסולי הטבע המרהיבים הם סיבה לצאת להרפתקה מבחינתכם – הרשו לנו להזמין אתכם לקרוז בפיורדים שלא תשכחו.

מה אפשר לראות בקרוז לפיורדים?

קרוז בפיורדים של נורבגיה מאפשר עצירות באזורי עגינה שונים לאורך חופי נורבגיה, דנמרק וגרמניה. בכל נמל עגינה ניתן לרדת מהספינה, לטייל, לצלם, לבקר באטרקציות שונות, לנשום את האוויר הצפוני הקר והנקי, לעצור בבית אוכל מקומי או בחנות מזכרות קטנה ולהביא איתכם הביתה משהו מהמראות המרהיבים הללו, ועוד. נקודות עצירה שכדאי להזכיר (שלא בהכרח נמצאות במסלול הקרוז שתבחרו – כדאי לבדוק):

גייראנגר – מלך הפיורדים של נורבגיה

גייראנגר היא עיירה קטנה וצבעונית באזור הדרום מערבי של נורבגיה, והיא ממוקמת למרגלותיו של אחד הפיורדים הבולטים והמיוחדים שיש לאזור להציע. פיורד גייראנגר הוא לשון ים באורך של 15 קילומטרים, ומסביבו פסגות הרים מושלגות, יערות עבותים ומפלים עוצרי נשימה. אחד המראות המוכרים באזור הוא מפל שבע האחיות, מפל המתנשא לגובה של מעל 250 מטרים ומתפצל לשבעה מפלים בדרכו מטה. מפל שבע האחיות נחשב לאחד מהאתרים המצולמים ביותר בנורבגיה.

ניתן לצאת לסיור ברכב שייקח אתכם מנקודת העגינה עד לפסגת ההרים המשקיפים על הפיורד. מנקודת תצפית מעל פסגת ההרים, תוכלו לראות מטה את נוף הפיורד התכול ואת אוניית הקרוז שלכם, עוגנת בבטחה במים השקטים.

פלאם נורבגיה – לצאת לנסיעה ברכבת בת מאה שנים

פלאם הוא כפר קטן ומנומנם באזור שנקרא ארלנדפיורד באחד מהפיורדים הארוכים ביותר ביבשת. לאחר העגינה, תוכלו לצאת ולבקר בכפר פלאם, כפר קטן, מנומנם, ומלא אווירה שהפך למוקד תיירות. כשיש לכם יום לבלות בפלאם, נמליץ על טיול בן כשעתיים ברכבת הישנה היוצאת מן הכפר עד לכפר מירדל, במרחק של כ – 20 קילומטרים ובשיפוע נסיעה תלול בין ההרים. הנופים בדרך כוללים גשרים, מפלים ופסגות הרים.

הבילוי באוניה בין עצירות

קרוז לפיורדים יוצא בדרך כלל מאחד הנמלים במדינות צפון אירופה (כמו דנמרק אנגליה או גרמניה), והוא באורכים משתנים. קרוז לפיורדים ימשך 7 לילות ויהיה בו לפחות יום אחד שבו לא יהיו עגינות אלא האורחים יבלו יום שלם על האניה. בימים כאלה, כמו גם בזמנים שבין עגינות, אורחי הספינה מוזמנים ליהנות ממגוון ענק של מתקנים ושירותים שנועדו לבדר ולהנעים את הזמן. בין השאר, תמצאו באוניות הקרוזים המפנקות מגוון מסעדות, טרקלינים, ברים ומועדונים, על שלל אפשרויות הסעדה; בריכות (סגורות ומחוממות כמו גם פתוחות)  ומתחמי ספא; אטרקציות ומתקני ספורט ומשחקים; מועדונים לילדים ונוער בגילאים שונים עם היצע פעילויות לכל יום; מופעי בידור מרהיבים; ועוד ועוד.

קרוז בפיורדים של נורבגיה – חוויה של פעם בחיים

לא בכדי הפכו שייט התענוגות והקרוזים לאפשרות הטיול החביבה על מיליוני מטיילים בכל העולם. אבל על אף שמדובר באפשרות מדהימה לטיול וחוויה של מיקומים שונים בעולם – אין ספק שדווקא הטיול בפיורדים של נורבגיה הוא מוצלח במיוחד בחוויה בקרוז לאזור. אוניית הקרוז מאפשרת צפיה בפלאים הטבעיים ובנופים המרהיבים מהים ומהיבשה, ומשלבת את הטוב שבכל העולמות. קרוז לפיורדים כולל את כל צרכי הלינה, הקולינריה והניוד של מטיילים ממקום למקום ומציע תכנית מסודרת של מעבר בין אטרקציות המאפשרת למטיילים ליהנות מהמובחרים שביעדי הטיולים באזור. המטיילים יכולים לשלב באופן המתאים להם ביותר בין זמני "בטן גב" מפנקים, עם ספר טוב בבריכה, בטיפולי ספא וגוף נפש, באירועי בידור או בקזינו – לבין אטרקציות וטיולים בנמלי העגינה שתוכלו לתכנן בדיוק לפי ההעדפות שלכם.

MSC מציעה מספר מסלולים  של קרוז בפיורדים של נורבגיה בני 7 11 ואף 14 לילות לאורך כל רוב חודשי השנה (כאשר בחודשי הקיץ היצע הקרוזים עולה, כמו גם המחיר שלהם בדרך כלל), וזאת על גבי האניות  החדישות והמפארות ביותר בצי כגון ה- MSC Euribia שיוצאת מקופנהגן וקיל מדי שבוע או ה  MSC Virtuosa .

להזמנת קרוזים בצפון אירופה עם נופים לבנים משלג ועצירות בערים וכפרים מרהיבים, וקרוזים ביעדים רבים נוספים בעולם. פנו אלינו – ונשמח ללוות אתכם בחופשת השייט המושלמת הבאה שלכם!

תבחרו את החופשה הבאה שלכם

גלו את היעדים בצפון אירופה

שבעה פנינות
הפלגות לפיורדים
הפלגות לאיסלנד וגרינלנד

לכל המאמרים היכנסו >>>