טכנולוגיה, יעילות ודלקים

גישות חדשניות להשגת הפחתת פליטת פחמן

סעיף זה מפרט את המאמצים שלנו להפחתת פחמן של פעולות הצי ולצמצם את ההשפעה על איכות האוויר באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, נוהלי יעילות אנרגטית ודלקים מתחדשים. אנו מתמקדים באסטרטגיות בנות קיימא להפחתת פליטות ולתמוך בסביבה נקייה יותר, תוך התאמה של הפעילות שלנו עם יעדים רחבים יותר להפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלנו ולשיפור איכות האוויר באמצעות חדשנות ושימוש אחראי במשאבים.

טכנולוגיית מנוע ודלק

כדי להשיג את יעד פליטות הפחמן הנמוך שלנו, עלינו להשתמש בדלק ממקורות מתחדשים.
דלקים ממקורות מתחדשים יכולים לפלוט משמעותית פחות גזי חממה בהשוואה לדלקים מאובנים לאורך מחזור החיים שלהם. על ידי החלפת דלקים מאובנים באנרגיה מתחדשת, אנו מפחיתים את כמות הפחמן הדו חמצני וגזי חממה אחרים, החיוניים למאבק בשינויי האקלים ולעמידה ביעדי האקלים העולמיים.
בעוד שדלקים מתחדשים קיימים, הם צריכים להיות כדאיים מבחינה מסחרית, הן מנקודת מבט של זמינות והן מבחינת עלות. נדרש מאמץ משותף מרוכז מספקי אנרגיה, ממשלות, בוני אוניות, ארגונים לא ממשלתיים (NGOs) וארגונים ציבוריים ופרטיים אחרים כדי ליצור את התשתית וההיקף הנכונים עבור אנרגיה מתחדשת.

אנו מאמינים כי יהיה צורך בשילוב של טכנולוגיות ודלקים שונים כדי להשיג פליטות פחמן נמוכות. ככאלה אנו משקיעים במחקר ופיתוח, בתכנון אוניות, בשיפור יעילות האנרגיה וטכנולוגיות מפתח אחרות כגון חדשנות בתאי דלק.
כאשר אנו עוברים לכיוון דלקים מתחדשים, עלינו להבטיח שנשמור על גמישות בתקופה זו. האוניות החדשות שלנו משלבות טכנולוגיית מנוע גמיש לדלק לפעול על דלקים רגילים ו-LNG, כדי לסייע בתקופת המעבר כאשר דלקים מתחדשים הופכים זמינים.
LNG כדלק ימי זמין בקלות. הוא מייצר באופן משמעותי פחות פליטות אוויר מקומיות, SOx, NOx וחלקיקים מאשר דלקים רגילים ומספק הפחתה של עד 20% בפליטת גזי חממה. המנועים ומערכות האחסון והאספקה ​​על הסיפון תואמים לפתרונות דלק מתחדשים עתידיים כגון LNG ביו וסינטטי שניתן למזג עם LNG מאובנים ללא כל דרישות נוספות.

אנו מכירים בכך שדליפת מתאן מאוניות המונעות בגז נוזלי דורשת תשומת לב. אנו פועלים באופן פעיל לצמצם זאת על ידי שיתוף פעולה הדוק עם יצרני מנועים וארגונים אחרים, כולל בחינת עיצובי מנועים חדשים וכיצד פועלים מנועים אלה.
מחקרים אחרונים כבר רשמו הפחתות משמעותיות בדליפת מתאן מהדור האחרון של מנועי דלק על אוניות ה-LNG שלנו.

למידע נוסף

מסעות פליטת פחמן מופחתת על ה-MSC Euribia 
ביוני 2023, אוניית הדגל שלנו, MSC Euribia, השיגה את השייט הראשון בעולם עם פליטות פחמן נמוכות במסע הבכורה שלה מסנט נזייר, צרפת, לקופנהגן, דנמרק. מבחן הקונספט הוכיח כי הפלגה כזו אפשרית מבחינה טכנית כבר היום.
MSC Euribia השיגה את ציון הדרך הזה על ידי שימוש ביו-LNG ויישום איזון מסה. במהלך המסע בן ארבעת הימים, MSC Euribia ביצעה ביצועים טובים יותר ב-11% מהתאומה הדיגיטלית שלה – אונייה וירטואלית המשחזרת את זרימת האנרגיה והניצול האופטימליים על הסיפון – והשיגה חיסכון כולל של 43 טון דלק. פרופילי מהירות אופטימליים, ניתוב, חיתוך ותצורת מנוע, ואופטימיזציה קפדנית של צריכת האנרגיה של האונייה, כולל HVAC, גזיות ותאורה, הבטיחו ש-MSC Euribia לעולם לא תצטרך להשתמש ביותר משניים מתוך ארבעת המנועים הזמינים שלה במהלך ההפלגה. בנוסף, כל החום הנדרש לגלייה, מערכות חימום ומים חמים על הסיפון הוחזר מהמנועים של MSC Euribia, כלומר לא היה צורך לנצל את הדוודים במשך כל ההפלגה. השגת פליטות פחמן נמוכות התאפשרה על ידי שימוש ביו-LNG כדלק.

יעילות אנרגטית

יעילות אנרגטית היא מרכיב חיוני בדחף שלנו להפחתת פליטת גזי חממה. היוזמות כוללות התקנת תאורת LED, מערכות לשחזור חום, צבע נגד עכירות המפחית גרר, שייט במהירויות נמוכות יותר וייעול איזון של האונייה.

הפעלת מערכות החימום, האוורור והקירור היא אחת הפעולות עתירות האנרגיה על הסיפון. אנו ממקסמים את יעילות האנרגיה באמצעות התאמה עצמית של מערכות חימום, אוורור ומיזוג אוויר, בהשפעת חיישנים רבים שהותקנו באונייה.

כתוצאה ממאמצי החיסכון באנרגיה שלנו, קיבלנו הסמכה ל-ISO 50001. אנחנו בדרך להשגת יעד הפחתת עוצמת הפחמן של 40% של התעשייה, הרבה לפני יעד 2030. ISO 50001 מתאר את הדרישות להקמה, יישום, תחזוקה ושיפור של מערכת ניהול אנרגיה. זה מאפשר לנו לעקוב אחר גישה שיטתית בהשגת שיפור מתמיד של ביצועי האנרגיה, כולל יעילות אנרגטית, שימוש וצריכה.

חשמל מהחוף
כחלק חשוב מהאסטרטגיה שלנו להפחתת פליטות, ולהפחתת זיהום פוטנציאלי ביעדים בהם אנו מבקרים, התקנו יכולת משיכת חשמל מהחוף כסטנדרט בכל האוניות שלנו מאז 2017 ויש לנו תוכנית שיפוץ לכלי שיט ישנים יותר.. זה מאפשר לאניות שלנו להתחבר לתוך רשת החשמל של נמל בעגינה ולכבות את מנועי האוניה. השימוש בחשמל מהחוף מועיל לאזורי נמל וקהילות מקומיות על ידי הפחתה משמעותית של זיהום האוויר מאוניות עוגנות, שאם לא כן היו שורפות דלק לצורך חשמל.

בנוסף, זה מפחית את זיהום הרעש, ויוצר סביבה שקטה יותר. חשמל מהחוף גם תומך בשווקי האנרגיה המקומיים ויכול להפחית את פליטת גזי החממה, לתרום למאמצים נגד שינויי אקלים.

עד סוף 2024, יותר מ-70% מהצי שלנו יהיו בעלי יכולת משיכת חשמל מהחוף, ואנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם נמלים ורשויות מקומיות כדי להבטיח תשתית מספקת ביבשה. לאחרונה חתמנו ​​על הסכם עם Cruise Baltic לגישה לחשמל מהחוף באזור הים הבלטי ומצפים להסכמים נוספים ברחבי העולם. התכנון של מסופי הנוסעים החדשים שלנו בברצלונה ובמיאמי כולל תשתית חשמל מהחוף. האתגרים העומדים בפנינו כיום הם הזמינות המוגבלת של חשמל מהחוף, אך תמיד נשתמש בו בכל פעם שהוא זמין עבורנו.

דיגיטליזציה
טכנולוגיות דיגיטליות יכולות לעזור לנו להשיג חיסכון משמעותי נוסף בצריכת אנרגיה. בשנת 2024 השקנו כלי חדש לאופטימיזציה של מסלולי שייט – OptiCruise – כדי לאפשר לשלב אמצעי יעילות בתהליך תכנון המסלול. כעת, כאשר מתוכננים מסלולים חדשים, מספר שנים לפני שהם קורים, מודל זה מאפשר גורמים רבים המשפיעים על יעילות המסלול, לרבות זמני יציאה והגעה לנמלים, מהירות האוניה, המשיכה והאטרקטיביות של יעדים לנופש, טיולי חוף ועלויות תפעול כגון דלק, אגרות נמל ואספקת מזון שיש לקחת בחשבון בפיתוח לוח הזמנים המפורט.

בנוסף, אנו משתמשים במערכת ניטור אנרגיה על סיפון כל האוניות שלנו.Oceanly Performance אוסף ומנתח אלפי נקודות נתונים מפעולות על האונייה, ומאפשר לבצע התאמה מתמדת לשיפור היעילות הכוללת.

דוחות קיימות

צפו בדוחות הקיימות שלנו

דוח קיימות 2023

התכנית שלנו לשיפור הקיימות