20/03/2024

פילנטרופים בשבוע האוקיינוס ​​של מונקו: קרן MSC מזרזת שיקום ושימור שוניות אלמוגים עם שותפים במגזר האקדמי, האו"ם, הציבורי והפרטי.

מדעי האוקיינוס, חינוך ושותפות ציבורית-פרטית הם לב ליבה של המעורבות של קרן MSC בשימור ושיקום האלמוגים

­ז'נבה, שוויץ, 20 במרץ 2024 – קרן MSC התחברה ל-IUCN בפעם השנייה בשבוע האוקיינוס ​​השנתי של מונקו ב-19 במרץ כדי לארח יחד עם קרן Velux ו-Filantropia Cortes Solari, דיון רב משתתפים בנושא מימוש הפוטנציאל של פילנתרופיה לשימור האוקיינוסים.

בעקבות דברי הפתיחה של HSH הנסיך אלברט השני ממונקו בנושא הפאנל של התמודדות עם אתגרים מקומיים בעלי משמעות לאומית, קרן MSC פרסמה את התחייבויותיה לשיקום ושימור שוניות האלמוגים באיי בהאמה במסגרת תוכנית ה"סופר אלמוגים "שלה. המנכ"לית דניאלה פיקו הדגישה את הערך של שותפיה המוסדיים, האקדמיים וקבוצת MSC וההשקעה ארוכת הטווח במחקרי מדע כדי להקים את המשתלה שלה לאלמוגי אלהורן בסכנת הכחדה חמורה. שיעור ההישרדות של 100% של שברי האלמוגים הללו לאחר גל חום ימי באיי בהאמה בקיץ 2023 הוא סימן מבטיח לחוסן תרמי, המספק תקווה לשוניות האלמוגים באזור.

"כקרן צעירה יחסית המגלמת את ההיסטוריה והניסיון של קבוצת MSC ואת ההסתכלות של המשפחה המייסדת על הדורות הבאים, זה קריטי להיות פעיל בדיונים גלובליים אלה בין מומחים מקומיים ובינלאומיים, הקהילה המדעית, רשויות ציבוריות, עמותות והמגזר הפרטי ברוח של חילופי מידע, נסיונות ופתיחות", אמרה דניאלה פיקו, מנכ"לית קרן MSC. "הקרן איחדה כוחות עם IUCN לפני שנה ותומכת ב-100 המדענים מ-30 מדינות המעורבות בניתוח מדעי קפדני של למעלה מ-850 מיני אלמוגים ברחבי העולם הדרושים לעדכון הרשימה האדומה של המינים המאוימים של IUCN יש לנו תוכנית ייעודית באיי בהאמה להשפעה ברמה הלאומית".

הקרן החלה את שלב התכנון של תוכנית ה-Super Coral שלה לשיקום שוניות האלמוגים של האי אושן קיי בשנת 2019, באותה שנה שבה השלימה MSC Cruises את הפתיחה המחודשת שלה לאורחי השייט. בשיתוף פעולה עם ממשלת בהאמה, אוניברסיטאות מובילות, מדעני ים ואנשי שימור, השיקום של MSC Cruises למערכות האקולוגיות של האי כלל הסרה של 7,500 טון של גרוטאות מתכת ושתילת כמעט 5,000 עצים ו-75,000 צמחים מקומיים והערכה מהירה של סביבת שוניות האלמוגים של אושן קיי.

"ראיתי ממקור ראשון, והייתי חלק מהשינוי של אושן קיי משממה תעשייתית לאי משגשג חיים. החזון הסביבתי והמחויבות של MSC Cruises לעמוד בתקנים לשיקום האי הם חסרי תקדים באזור", אמר ד"ר אוון אושיה, מנהל התוכנית הימית והמחקר של קרן  MSC. " תוכנית הסופר קורל שלנו, מיושמת בשטח מאז 2022, מחויבת לדורות הבאים של תושבי הבהאיים ומדענים ימיים סביב אושן קיי. ייעודו על ידי מיסיון בלו וד"ר סילביה ארל כ"נקודת תקווה" בדצמבר 2022, בין יותר מ-150 מקומות אחרים המוכרים מדעית כקריטיים לבריאות האוקיינוס, הוא הישג משמעותי".

האוקיינוסים שלנו מספקים הרבה מהמזון שהאנושות צריכה, 50% מהחמצן שאנו נושמים, ומווסתים את מזג האוויר שלנו ואת תגובת כדור הארץ לשינויי האקלים. המערכות האקולוגיות הימיות המגוונות ביותר הן שוניות האלמוגים, התומכות בלפחות 25% מכל המינים המצויים באוקיינוסים שלנו. "אנו שמחים שזיהינו חוסן תרמי גבוה בחלק מאוכלוסיות גנטיות של אלמוגים, פיתחנו טכניקות לגידול אלמוגים במשתלות מים פתוחים והתחלנו לנסות שיטות להשתלת אלמוגים אלו בסביבה", אמר דיוויד סמית', דוקטורט, פרופסור לים ביולוגיה, אוניברסיטת אסקס (בריטניה) ויועץ מדעי ראשי במועצה המייעצת של קרן MSC.

————————————–

אודות קרן MSC

קרן MSC ללא מטרות רווח מיישמת את ההתחייבויות לשימור ימי, הומניטרי ופיתוח בר קיימא של קבוצת MSC ברחבי העולם, תוך שימוש בטווח הגלובלי והידע הייחודי של MSC על הים כדי להגן ולטפח את כוכב הלכת הכחול שלנו, אנשיו והמורשת התרבותית המשותפת שלנו.

הקרן מתרכזת בארבעה תחומים – סביבה, תמיכה קהילתית, חינוך וסיוע חירום – הקרן מקדמת הגנה וניהול בר-קיימא של מערכות אקולוגיות, מעצימה קהילות פגיעות ברחבי העולם לממש את מלוא הפוטנציאל שלהן, תומכת בחינוך איכותי שוויוני ומכיל לטיפוח אישי וקולקטיבי מתמשך. פיתוח, ומסייע לאוכלוסיות מוכות אסון לקראת התאוששות.

הקרן פועלת להשיג זאת הן באופן עצמאי והן עם שותפים ייעודיים: באופן עצמאי, על ידי מינוף המעורבות של קבוצת MSC בתכנון וניהול פרויקטים, חיבור בין קהילות, העלאת מודעות וגיוס תמיכה כספית של אלפי אנשים, ויחד עם שותפים מהימנים שנבחרו בעלי. חזון חדשני חזק או עבר של פעולות יעילות.

לכל החדשות >>>