נגישות ורפואה

כולל צרכים מיוחדים לניידות, דרישות רפואיות ותזונתיות

MSC Cruises והצוות תמיד קשובים לצרכי האורחים שלהם, ושואפים ללא הרף להציע את השירות הטוב ביותר האפשרי, תוך עמידה בתקני נגישות בינלאומיים.
למידע על הסיוע שניתן על הסיפון ובמסופי הנמל שלנו, אנא עיינו בסעיפים שלהלן.

תוכל גם למצוא מידע הקשור לצרכים מיוחדים בתנאי ההזמנה הכלליים, בסעיף תנאי ההובלה.

האורחים יכולים ליידע את MSC Cruises על כל דרישות מיוחדות על ידי מילוי הטופס הרלוונטי הזמין כאן ובכל סוכנויות הנסיעות המוסמכות. רצוי לספק מידע זה בזמן ההזמנה, או, לכל המאוחר, לפחות 30 ימי עבודה לפני ההפלגה (להריון לפחות שבועיים).

זה מאפשר לנו זמן לספק את השירות הטוב ביותר עבור האורחים שלנו, אשר תלוי במתקנים ובמשאבים על סיפון כל אונייה. אם נודיע לאחר מועד זה, אנו נעשה כל שביכולתנו לספק את השירותים המבוקשים, אך ייתכן שהדבר לא יתאפשר בהתראה כה קצרה.

אם הזמנתם דרך האתר שלנו, יש לשלוח את התיעוד לכתובת הדוא"ל הבאה: il898-reservations.cruises@msc.com. עם זאת, אם הזמנתם את השייט שלכם דרך סוכנות נסיעות, יש לשלוח את התיעוד ישירות לסוכן הנסיעות שלכם.

אנא עיינו בפרטים שלהלן הנוגעים לצרכי נגישות שונים. מידע זה יסייע לכם לקבוע האם התנאים והשירותים שנוכל לספק מתאימים לכם ולבני קבוצתכם, על מנת שתוכלו לטייל בבטחה ובנוחות.
כל בקשה הקשורה לנגישות או לנושא רפואי ניתן לציין באמצעות מילוי טופס בקשה לנגישות ורפואה הזמין כאן ובכל סוכנויות הנסיעות המורשות. מומלץ למסור מידע זה בזמן ההזמנה, או לכל המאוחר עד 30 יום לפני ההפלגה.

במקרה של היריון – יש למסור את המידע לפחות שבועיים לפני מועד ההפלגה.
לגבי כלבי שירות – נדרש למסור את המידע לפחות 60 יום לפני מועד ההפלגה.
שימו לב: בשל מורכבות מסלול ההפלגה העולמית, חלים מועדים מוקדמים יותר למסירת המידע.

מסירת המידע מראש מאפשרת לנו להעניק את השירות הטוב ביותר בהתאם למתקנים ולמשאבים הקיימים בכל אונייה. אם לא נקבל הודעה בזמן, MSC Cruises אינה יכולה להבטיח שנוכל לספק את ההתאמות המבוקשות, אולם תמיד נעשה את מירב המאמצים להעניק לכל אורח את השירות הדרוש לו כדי ליהנות משהותו על הסיפון.
מכיוון שכמות מקומות הלינה הנגישים מוגבלת, מומלץ ליידע אותנו מוקדם ככל האפשר, שכן ההקצאה מתבצעת על בסיס כל הקודם זוכה.

את המסמכים יש לשלוח ישירות לסוכן הנסיעות שלכם.

1.1 ניידות מוגבלת

עבור אורחים המשתמשים בעיקר בכיסא גלגלים או בכסא חשמלי/קורקינט ניידות, אנו ממליצים בחום להזמין חדר מיוחד המיועד לאורחים עם מוגבלויות או ניידות מוגבלת. חדרים אלו מעוצבים במיוחד עם תכונות נגישות משופרות, כגון מעקות תמיכה, רמפות לגישה נוחה למרפסת, מדפים נמוכים לאחסון נוח, חדרי רחצה מרווחים ודלתות כניסה רחבות לניווט נוח יותר. תכונות אלו מותאמות לצרכים הייחודיים של אנשים עם ניידות מוגבלת ומקדמות חוויה נוחה ועצמאית יותר.

חדרים סטנדרטיים עשויים להתאים לאורחים עם מוגבלות ניידות קלה או למי שאינם זקוקים לכיסא גלגלים לניידות בתוך החדר, אך אינם מתאימים לאורחים התלויים בכיסא גלגלים כאמצעי ניידות עיקרי.
מכיוון שמספר החדרים לניידות מוגבלת מוגבל, וההקצאה מתבצעת על בסיס "כל הקודם זוכה", חשוב לבצע את הבקשה בהקדם האפשרי ולשקול גם אפשרות של שינוי תאריך ההפלגה במידת הצורך.
אם תבחרו להזמין חדר סטנדרטי, אתם מאשרים שאתם יכולים לעמוד לזמן קצר, לבצע צעדים ללא שימוש במכשיר ניידות, ולהגיע לאזור חדר הרחצה ללא תמיכה נוספת (ניתן לבקש כסא אמבטיה אם יש צורך).
אם אתם משתמשים בכיסא גלגלים או קורקינט, חשוב לוודא כי המכשיר עומד במגבלות הגודל שלנו.

רוחב הכיסא לא יעלה על 50 ס"מ, משקל מרבי של 45 ק"ג , וכאשר מקופל, לא יעלה על 50 ס"מ. מגבלות אלו נועדו להבטיח תמרון ואחסון בטוחים בתוך חדר הנוסע.
למען הבטיחות והנוחות, כיסאות גלגלים, קורקינטים ומכשירי ניידות נוספים חייבים להיות מאוחסנים בתוך החדר כאשר אינם בשימוש. אין לאחסן אותם במסדרונות. יש לקחת זאת בחשבון בעת הזמנת חדר רגיל.

מדיניות זו תואמת את תקנות הבטיחות הבינלאומיות ומסייעת לשמור על דרכי מעבר ברורות ובטוחות בכל רחבי האונייה.

בשל תקנות הבטיחות המחמירות הנוגעות לאוניות תענוגות והקיבולת המוגבלת להובלת מכשירי ניידות, חובה להצהיר על כל כיסא גלגלים או קורקינט שאתם מתכוונים להביא עימכם כבר בזמן ההזמנה או מיד כאשר מתעורר הצורך בכך. הודעה מראש זו מאפשרת לנו לבדוק את זמינות המקום ולבצע את הסידורים הנדרשים להקצאת המקום למכשיר. אי מסירת מידע זה בזמן ההזמנה עלולה, לצערנו, לגרום לכך שהמכשיר לא יורשה לעלות על האונייה – מצב שאנו מחויבים לעזור לכם למנוע.

כדי לתמוך באורחים עם ניידות מוגבלת, MSC Cruises מציעה מגוון שירותים:

עזרי ניידות: אורחים מוזמנים להביא כיסאות גלגלים ידניים או חשמליים, קורקינטים, וכן עזרי ניידות נוספים כגון מקלות הליכה, הליכונים וקביים, שצריכים להיות מאוחסנים בתוך החדר. יש להזכיר זאת בעת ההזמנה דרך טופס בקשה לנגישות ורפואה. אם אתם מביאים כיסא גלגלים או קורקינט חשמלי, יש לציין את סוג הסוללה (ג'ל, יבשה או ליתיום). מטעמי בטיחות, סוללות רטובות אינן מורשות על סיפוני אוניות MSC.

יש לוודא את מידות האונייה בה תפליגו, כדי לוודא שמכשיר הניידות שלכם יוכל לעבור בנוחות דרך דלת החדר.

כיסאות גלגלים זמינים על האונייה לשימוש במהלך עלייה וירידה מהאונייה בלבד, או במקרה חירום. אורחים הזקוקים לשימוש מתמיד בכיסא גלגלים או בכל סוג אחר של תמיכה חייבים להביא את הציוד האישי שלהם. האחריות לוודא כי הציוד בטוח לשימוש באונייה מוטלת על האורח, כמו גם לדאוג להעברה של הציוד לנמל המוצא בזמן ולהסדרים לאיסוף בסוף ההפלגה.

ציוד חדר: על פי בקשה, ניתן לספק כסא אמבטיה בתאים סטנדרטיים לשיפור הנוחות והבטיחות.

סיורי חוף: MSC Cruises מציעה "סיורים נגישים" המיועדים לאורחים עם ניידות מוגבלת. מומלץ לברר זמינות סיורים אלו בעת ההזמנה, שכן הם משתנים בהתאם ליעד.

סיוע בעלייה וירידה מהאונייה: יש להבהיר כי סיוע מחוץ לטרמינל ההפלגות אינו מובטח. סיוע זמין מהאונייה לרציף ובחזרה בנמלי עצירה, אך לאחר היציאה מהנמל, MSC אינה מספקת סיוע נוסף, והאורחים נדרשים להסתדר בעצמם במהלך הביקור.

הסעות נגישות: אם יש צורך בהסעה נגישה מהשדה התעופה לטרמינל ההפלגות וחזרה, יש לבקש זאת דרך סוכן הנסיעות או מרכז הקשר של MSC Cruises.

שירותי סירה קטנה: בנמלים מסוימים, בשל צרכים תפעוליים, האונייה עוגנת במרחק מהחוף, ולכן האורחים יורדים מהאונייה באמצעות שירות סירה קטנה חינמי הפועל כל תקופת השהות בנמל.

אם המסלול כולל נמלים בהם נעשה שימוש בסירות טנדר לגישה לחוף, יש לקחת בחשבון שעל האורחים להיות בכושר וכושר ניידות מספיקים כדי לעלות ולרדת מהטנדר ללא סיוע. הדבר כולל התמודדות עם מדרגות, מרווחים אפשריים, הפרשי גובה בין הרציף לסירה, תנועות פתאומיות של הטנדר, ומידות ומשקל מכשיר הניידות. צוות האונייה אינו מורשה לסייע בנשיאת כיסאות גלגלים או קורקינטים אל תוך הטנדר.
לשאלות בנוגע למסלול, ניתן לפנות למרכז השירות של MSC.

להודיע לנו על הצורך בניידות מוגבלת, אנא מלאו את הטופס בקישור הבא: טופס בקשה לנגישות ורפואה.

1.2 לקויות ראייה

אורחים עם לקויות ראייה ימצאו שילוט בכתב ברייל בכניסה לחדר, והוראות בטיחות זמינות בכתב ברייל (בנוסף לגרסה קולית באנגלית). כמו כן, ברוב מעליות האונייה קיימים שילוטים בברייל יחד עם אותות קריאה קוליים באוניות מדגם מתקדם.

לאורחים עם לקות ראייה חלקית, תוכניות יומיות ותפריטים דיגיטליים זמינים גם בגדלי גופן מוגדלים, לפי בקשה.

כלבי שירות מתקבלים בברכה על סיפוני האוניות שלנו. לפרטים נוספים יש לעיין בסעיף המוקדש לכך בפרק 1.8.

למרות שצוות האונייה מחויב להעניק שירות מעולה, חשוב להדגיש כי הם אינם מאומנים לספק סיוע יומיומי בטיפול אישי כמו אכילה, הלבשה או היגיינה אישית, ואינם מציעים שירות ליווי 24/7. ביום העלייה לאונייה, ניתן לבקש סיור היכרות עם האונייה, כולל מפגש עם הצוות לקבלת סקירה כללית על תוכניות הבידור והפעילויות.

ככל שיתקבל מידע מפורט יותר, כך נוכל להתאים טוב יותר את השירות לצרכיכם. לדוגמה, ידיעת דרגת לקות הראייה ורמת העצמאות שלכם תעזור לנו להבין את מידת הסיוע הנדרשת ולאפשר מתן תמיכה מתאימה.

להודיע לנו על לקות הראייה שלכם, אנא מלאו את הטופס בקישור הבא: טופס בקשה לנגישות ורפואה.

1.3 לקויות שמיעה ודיבור

בהתאם לתקנות הבטיחות הבינלאומיות (SOLAS), לאורחים עם לקויות שמיעה יותקן באופן אוטומטי ערכת מערכת TDD/TTY בחדר השינה. ערכה זו כוללת בדרך כלל מכשירים מוארים ומתנדים המותקנים מתחת לראש המיטה, טלפון טקסט לתקשורת עם הקבלה ושירותי אורחים, ושעון מעורר אנלוגי, כדי להבטיח קבלת התראות חשובות ותקשורת יעילה. כיוון שמספר הערכות מוגבל בכל אונייה, ההקצאה תתבצע על בסיס "כל הקודם זוכה".

ללקוחות עם לקות שמיעה קלה קיימים מגברי שמע זמינים בקבלה הראשית לשיפור איכות התקשורת עם הצוות.

אורחים יכולים להצטרף להפלגה עם מתורגמן לשפת הסימנים לשיפור הגישה לתקשורת. ביום העלייה לאונייה ניתן לבקש פגישה עם צוות האונייה לקבלת סקירה כללית על תוכניות הבידור והפעילויות.

להודיע לנו על בקשות הנוגעות ללקויות שמיעה ודיבור, אנא מלאו את הטופס בקישור הבא: : טופס בקשה לנגישות ורפואה

1.4 צרכי נשימה

CPAP / BIPAP
אם אתם משתמשים במכשיר CPAP או BIPAP, יש לוודא שהמכשיר תואם למתח החשמל באונייה, שהוא 120V/60Hz או 240V/60Hz. השקעים בתאי הנוסעים מתאימים לתקעי אמריקה הצפונית ולתקעים בצפון אירופה. מומלץ להביא את המכשירים בתיק היד כדי למנוע נזק במהלך ההובלה. מים מזוקקים וכבלי הארכה זמינים באונייה ללא תשלום, אך אם לא יוחזר כבל ההארכה יחול חיוב. מטעמי בטיחות, אסור להביא כבלי הארכה אישיים; יש לבקש אותם במועד ההזמנה.

חמצן
המרפאה באונייה מחזיקה מלאי חמצן מוגבל, שמיועד בעיקר לחולים במתקן הרפואי. לכן, אם אתם זקוקים לטיפול חמצן ממושך, עליכם לדאוג לספק את צרכי החמצן שלכם בזמן ההפלגה.אם אתם זקוקים לחמצן, יש לשים לב לפרטים הבאים:

* ריכוזני חמצן: כמו כל מכשיר חשמלי, חייבים להיות תואמים למתח החשמל באונייה. מומלץ לספק גיבוי סוללה. יש להביא אותם כתיק יד.
* מיכלי גז דחוס: יש לסדר אספקת מיכלי חמצן מול ספק מורשה. המקסימום המותר הוא מיכל בגודל E או M-24 (680 ליטר בלחץ 2,200 psi). מטעמי בטיחות מותר מיכל אחד בלבד בתא בכל רגע נתון, אך ניתן לבקש אחסון נוסף מאובטח מראש. האחריות על אספקה ואחסון בטוח לפני ההפלגה היא שלכם. יש לבדוק עם חברת התעופה אם מיכלי החמצן מורשים בטיסה.
* מיכלי חמצן נוזלי: מיכלים במשקל מקסימלי של 55 ק"ג ייתכן ויאושרו אם יש אחסון בטוח מתאים, בהתאם להחלטת מחלקת הבטיחות. יש להודיע על כך במועד ההזמנה או מוקדם ככל הניתן. האורח אחראי למילוי מיכלי החמצן, שכן צוות האונייה אינו מוסמך לכך.

הנשמה מכנית
אורחים הזקוקים להנשמה מכנית חייבים לספק מידע מפורט במועד ההזמנה או לפחות 30 יום לפני ההפלגה, הכולל סוג הנשמה, קיבולת סוללות נוספות, ואנשי טיפול המוסמכים להפעלת הציוד. לא מומלץ לטייל במסלולי הפלגה מרוחקים הכוללים חציית אוקיינוסים, אזורים כמו אנטארקטיקה או אפריקה, ימים ימיים רצופים רבים או מקומות עם משאבים רפואיים מוגבלים במקרה של תקלה. להודיע לנו על צרכי הנשימה, אנא מלאו את הטופס בקישור: טופס בקשה לנגישות ורפואה

1.5 לקות קוגניטיבית

כדי להיערך טוב יותר לצרכי אורחים עם מצבים קוגניטיביים, התנהגותיים או נפשיים, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני ההפלגה ולשקול ללוות אתכם בן/בת זוג או מלווה לתמיכה בעת הצורך, שכן הצוות אינו מספק סיוע אישי יומיומי.

הצוות הרפואי מטפל במצבי חירום בלבד, לא בטיפול שוטף. בהתאם לתקנות מקומיות, ייתכן ותידרשו לתעודת כשירות לטיסה.

יש לקחת בחשבון שהסביבה באונייה כוללת רעש, המונים ואורות חזקים. מומלץ לשקול זאת יחד עם גודל האונייה מבחינת קיבולת הנוסעים בעת בחירת ההפלגה.

ילדים עם אוטיזם מוזמנים להשתתף במיני קלאב אם הם מאומנים לשירותים ועצמאיים, מכיוון שצוות הנוער שלנו, אף שהוא מאומן באוטיזם, אינו מסייע בטיפול אישי.

להודיע לנו על מצב קוגניטיבי, אנא מלאו את הטופס בקישור: טופס בקשה לנגישות ורפואה

1.6 דיאטה מיוחדת ואלרגיות למזון, ארוחות ללא גלוטן, ארוחות כשרות ובשר חלאל, ארוחות צמחוניות וטבעוניות

MSC Cruises עושה כל מאמץ להתאים את התפריטים לצרכי התזונה של האורחים.

אנו מתחשבים בצרכים מיוחדים בעת תכנון התפריטים והגשת הארוחות.

1.6.1 אלרגנים
חברת MSC מודעת לכך שמזונות מסוימים עלולים לגרום לתגובות אלרגיות עקב רגישות למרכיבים שונים, כולל 14 האלרגנים המרכזיים לפי תקנות האיחוד האירופי (EU) מס’ 1169/2011: גלוטן, סויה, בוטנים, לופין, אגוזים, שומשום, רכיכות, דגים, מוצרי חלב, ביצים, חרדל, סלרי, גופרית ועוד. לכן מומלץ ליידע את החברה על אלרגיות בעת ההזמנה, לא יאוחר מ-30 יום לפני ההפלגה (באמצעות טופס הנגישות).
בנוסף, יש לדווח על דרישות תזונתיות מיוחדות בקבלה ובמסעדה הראשית עם עלייתכם לאונייה, לפני צריכת מזון או משקה.
למרות שיש מגוון אפשרויות במסעדות, המסעדות הראשיות מצוידות בצורה הטובה ביותר לטיפול בדרישות תזונתיות מיוחדות ולהפחתת סיכון לזיהום צולב, ולכן מומלץ לאורחים עם אלרגיות לאכול שם.

למרות אמצעי הזהירות, לא ניתן להבטיח היעדר זיהום בשל המגבלות במרחב האונייה.

אורחים בעלי אלרגיות ידועים מתבקשים לשאת את תרופות החירום שלהם לפי הנחיות הרופא.

בעת הזמנת סיור הכולל ארוחה, יש ליידע תמיד על דרישות התזונה המיוחדות.

באי פרטי או חופים פרטיים קיימת יכולת מוגבלת לשלוט באלרגנים, ולכן מומלץ לאכול במסעדות הראשיות על האונייה.

1.6.2 ארוחות ללא גלוטן
MSC מציעה תפריטים מיוחדים בארוחות בוקר, צהריים וערב ללא גלוטן ברוב אוניותיה. אורחים רגישים לגלוטן מתבקשים לפנות למנהל המסעדה.

בשני אוניות (MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera ו-MSC Lirica) מוגש רק מבחר מצומצם של חטיפים ארוזים מראש ללא גלוטן. אורחים עם צליאק או רגישות לגלוטן מתבקשים לפנות למנהל המסעדה.

1.6.3 ארוחות כשרות
ארוחות כשרות (ארוחת בוקר, צהריים וערב ארוזות מראש) זמינות בתשלום נוסף של €25/$30 לאדם ליום. יש להזמין לפחות 30 יום לפני ההפלגה. יש לציין אלרגיות או רגישויות.

1.6.4 בשר חלאל
מוצרים חלאל (בקר, כבש ועוף) זמינים בהזמנה מראש לפחות 30 יום לפני ההפלגה. לאחר מועד זה נעשה כל מאמץ לספק, אך לא מובטח.

1.6.5 ארוחות צמחוניות וטבעוניות
מנות צמחוניות וטבעוניות כלולות בתפריטי הבופה והמסעדות, עם אופציות זמינות תמיד.

1.6.6 דרישות תזונתיות נוספות
להבאת פורמולות תינוקות או חלב אם יש לפנות לשירות החדרים.
לאורחים הזקוקים לכך מסיבות רפואיות או לתינוקות, ניתן לבקש מנות טחונות.
לאורחים המביאים תוספים אישיים למזון, יש לערבב ולמדוד בעצמם מטעמי בטיחות.
באישור כתוב מהחברה, ניתן להביא מזון מיוחד אטום. המזון חייב לעמוד בתקנות סימון ואריזה של האיחוד האירופי ולא להיות קרוב לפקיעת תוקף. יש לצרוך לפי הוראות התווית. הצוות לא מוסמך לאחסן, לבשל או לחמם מזון שהובא מבחוץ.

להודיע על דרישות תזונתיות מיוחדות, אנא מלאו את הטופס בקישור: טופס בקשה לנגישות ורפואה

1.7 מכשירים רפואיים מושתלים

אורחים עם מכשירים רפואיים מושתלים (כגון קוצבים/דפיברילטורים) מתבקשים להודיע לצוות האבטחה בזמן העלייה לאונייה, כדי לאפשר בדיקות חלופיות בטוחות.

1.8 כלבי שירות

1.8.1 מהו כלב שירות?
כלב שירות הוא כלב שהוכשר באופן אישי לבצע משימות עבור אדם עם מוגבלות, הקשורות ישירות למוגבלותו. MSC מאפשרת עליית כלבי שירות לאוניות, בתנאי שהם בריאים ומחזיקים בכל המסמכים הנדרשים לכניסה למדינות המסלול. בהפלגות הכוללות מים בריטיים, הכלב חייב להיות חבר ב-Assistance Dogs International (ADI) או ב-International Guide Dog Federation (IGDF).

כלבי שירות בהכשרה, כלבי תמיכה רגשית או כלבי לוויה אינם מוכרים ככלבי שירות ואינם מורשים באוניות MSC.

1.8.2 כלבי שירות באונייה
MSC מספקת אזור הקלה עם קש אך האורח אחראי לטיפול, הזנה וטיפול כללי בכלבו במשך שהותו, לבד או בעזרת מטפל/מלווה. אם התנהגות הכלב מסכנת את הבטיחות או משנה באופן מהותי את הסביבה, ניתן למנוע את עלייתו או להורידו מהאונייה יחד עם בעליו על חשבונם. כלבי שירות מורשים להיכנס לכל האזורים הציבוריים, כולל מסעדות, אך חייבים להיות ברצועה, רתמה או אמצעי ריסון אחר. עקב תקנות בריאות, כלבי שירות אינם מורשים במתקני מים: בריכות, ג'קוזי, פארקי מים או ספא.אם האורח יורד בנמל שבו הכלב חייב להישאר על האונייה, עליו לסדר טיפול בכלב. צוות האונייה אינו זמין או מאומן לטיפול בכלב, והכלב אינו יכול להישאר לבד בחדר.

אין שירות וטרינר על האונייה, והרופאים אינם מוסמכים לטפל בכלבים. ייתכן שבחלק מהסיורים היבשתיים כלבי שירות לא יורשו.

1.8.3 מסמכים לכלב שירות

באחריות האורח לוודא כי כל המסמכים הקשורים לכלב השירות עומדים בכל התקנות המקומיות בכל אחד מנמלי העגינה שבמסלול ההפלגה, ולהגישם לחברה לפחות 60 יום לפני תחילת ההפלגה.לתשומת לבכם: עבור הפלגת ה־World cruise (הפלגה עולמית), יש להגיש את המסמכים לחברה לפחות 6 חודשים לפני תחילת ההפלגה, מאחר ומסלול זה כולל מעל 15 מדינות ו־50 נמלים, חלקם מרוחקים מאוד ועם דרישות ביוביטחוניות מחמירות במיוחד.

יש להציג עותקים מודפסים של המסמכים בעת העלייה לאונייה וכן למסור אותם בקבלת הפנים/שירות האורחים עם ההגעה לאונייה.

לתשומת לבכם: בחלק מנמלי העגינה ייתכן שכלב השירות לא יורשה לרדת מהאונייה, בהתאם לחוקי ההגירה המקומיים.

דרישות התיעוד והחיסון נקבעות על ידי הרשויות הממשלתיות ולא על ידי MSC Cruises. הדרישות עשויות להשתנות ללא הודעה מוקדמת, ותכניות הנסיעה/האישורים יש לשתף עם צוות הנגישות של החברה כדי לוודא עמידה בדרישות רשויות הבריאות בכל היעדים, לרבות נמלי המוצא והמעבר.

אם יתעוררו בעיות עם מסמכי הכלב בעת הכניסה לכל נמל, כל העלויות הכרוכות בהסגר הכלב או בהחזרתו למדינת המוצא יהיו באחריות בעל הכלב.

דרכוני חיות מחמד ותעודות ממדינות שלישיות חייבים להיות חתומים, מתוארכים ומוחתמים על ידי וטרינר מוסמך רשמית.
לתשומת לבכם: קבלת ההיתרים עלולה להימשך שבועות ואף חודשים, וחלק מהמדינות אינן מאפשרות כלל כניסת בעלי חיים. עותקים של ההיתרים המאושרים עבור כל נמל עגינה יש לשלוח לצוות הנגישות של MSC Cruises ברגע שהם זמינים, לפני מועד ההפלגה.

המסמכים הנדרשים כוללים, בין היתר:

* הסבר כתוב קצר על המשימות הספציפיות שהכלב הוכשר לבצע (ניתן לציין זאת בסעיף ההערות בטופס בקשת הנגישות והבקשה הרפואית). בהתאם לחוקים מקומיים מסוימים, ייתכן שיידרש גם אישור הכשרה.
* תעודת וטרינר המאשרת כי הכלב בריא.
* היתרי משרד החקלאות.
* תעודת הזיהוי המחייבת של הכלב, שהונפקה על ידי הרשות המקומית המוסמכת לבריאות, ומוחתמת בידי וטרינר בתוך 24 השעות שלפני תחילת הנסיעה, המאשרת את מצבו הבריאותי של הכלב (עבור מסלולים במים אירופיים).

אתרים מומלצים לעיון:

  Itineraries in European waters https://food.ec.europa.eu/animals/movement-pets/travellers-points-entry_en

  • Itineraries in US waters and in the Caribbean:

https://www.aphis.usda.gov/pet-travel https://www.cdc.gov/importation/dogs/?CDC_AAref_Val=https://www.cdc.gov/importation/bringing-an-animal-into-the-united-states/dogs.html

Bermuda https://www.gov.bm/online-services/import-dog-or-cat

Bahamas https://bahfsabahamas.com/ePermitting/PETS-Import-Permit-Step-by-Step-User-Manual-update.pdf?v9324

עבור הפלגת World cruise מומלץ לעיין גם ב:

Hawaii Department of Agriculture

Assistance dogs – DAFF

New Zealand Ministry of Primary Industries
https://www.mpi.govt.nz/bring-send-to-nz/pets-travelling-to-nz/bringing-cats-and-dogs-to-nz/assistance-and-guide-dogs/

הערה חשובה: באחריותכם לקבל את היתרי היבוא מכל המדינות הדורשות מסמכים מיוחדים אלו, ועליכם להחזיק תמיד במסמכים המקוריים. ניתן לקבל מידע נוסף על ידי פנייה למחלקת החקלאות של ארה"ב, או לשגרירות/קונסוליה של כל מדינה, כדי לברר את המדיניות ולקבל את ההיתרים הנדרשים לכל נמל במסלול ההפלגה.

2.1 מרכז רפואי באונייה

מרכזי הרפואה באונייה זמינים 24/7 למקרי חירום. בנוסף, אנו מציעים מרפאה פעמיים ביום לצרכים רפואיים שגרתיים.

המתקנים הרפואיים באונייה עומדים או עולים על הסטנדרטים שנקבעו על ידי CLIA למרכזים רפואיים באוניות קרוז, וכוללים אפשרויות אבחון וטיפול מסוימות; עם זאת, אין למרכזים אלו את אותם משאבים כמו לבית חולים יבשתי. המרכזים מאוישים על ידי רופאים ואחיות מוסמכים במשרה מלאה, ובחלק מהאוניות גם פרמדיקים. תפקידם העיקרי הוא לספק טיפול רפואי חירומי וטיפול קצר טווח, ולא טיפול סיעודי ממושך.
אורחים שאינם מסוגלים לבצע בכוחות עצמם פעולות יומיומיות (האכלה, רחצה, לבוש, שימוש בשירותים וכד’) נדרשים להגיע עם מלווה שיכול לסייע בפעולות אלו.

לתשומת לבכם: הצוות הלא־רפואי באונייה אינו מוסמך לספק טיפול יומיומי ואינו יכול לסייע במשימות אישיות או בצרכי היגיינה אישית (אכילה, לבוש, שירותים או רחצה).

2.2 היריון

למען בריאות ובטיחות האם והעובר, MSC Cruises אינה יכולה לקבל אורחות שיהיו בשבוע ה־24 להריונן (23 שבועות ו־6 ימים) או יותר בכל שלב של ההפלגה.
אם את בהיריון אך תהיי בשבוע מוקדם יותר במהלכה, עלייך להציג מכתב מרופא נשים המאשר את תאריך הלידה הצפוי, שההיריון מוגדר בסיכון נמוך, ושאת כשירה לנסיעה ללא גישה מיידית לטיפול מיילדותי או נאונטלי מתקדם.

כדי לעדכן אותנו על ההיריון, יש למלא את טופס בקשה לנגישות ורפואה

2.3 דיאליזה

MSC Cruises אינה מספקת טיפול המודיאליזה (Haemodialysis) באונייה.

עם זאת, אורחים שמצבם יציב ומסוגלים לבצע בעצמם דיאליזה פריטונאלית (Peritoneal Dialysis) בבית, יכולים להפליג.

דיאליזה פריטונאלית
קיימים סיכונים בנסיעה באוניית קרוז בזמן טיפולי דיאליזה, ולכן יש לעיין בטופס Dialysis Risk ולדון בכך עם הנפרולוג לפני קבלת החלטה על הפלגה.
יש להודיע ל־MSC על מצבך בעת ההזמנה או לפחות 30 יום לפני ההפלגה. מומלץ להימנע ממסלולים מרוחקים או כאלו עם ימים רבים בים, עקב חוסר גישה לטיפול מומחה.

האורח אחראי להביא עמו את כל הציוד, התרופות והאספקה הנדרשים לביצוע הדיאליזה באופן עצמאי, ולהבטיח שהם מגיעים בזמן לפני ההפלגה.

כדי לעדכן אותנו בצורך זה, יש למלא את טופס בקשה לנגישות ורפואה

2.4 תזונה אנטרלית ופרנטרלית

MSC Cruises אינה מספקת תזונה אנטרלית או פרנטרלית, אך אורחים המנהלים זאת באופן עצמאי מתקבלים בברכה. האחריות לאספקת כל המזון והציוד הדרוש היא על האורח.

כדי לעדכן אותנו בצורך זה, יש למלא את טופס בקשה לנגישות ורפואה

2.5 תרופות

2.5.1 תרופות אישיות

מומלץ להביא מלאי מספק של תרופות אישיות, שיספיק למשך כל ההפלגה ולמספר ימים נוספים לאחר סיומה. יש לשמור את כל התרופות באריזתן המקורית עם התווית. מומלץ גם לשאת רשימת מרשם או פירוט כתוב של התרופות, כולל שם התרופה, המינון וזמני הנטילה.
המרכז הרפואי יכול לעזור בהשגת תרופות חלופיות מסוימות, אך אין הבטחה שהתרופה המדויקת או תחליף יהיו זמינים באונייה.

לתשומת לבכם: מקררי החדר אינם מתאימים לאחסון תרופות הדורשות קירור. אם נדרש קירור, מומלץ להביא תיקי קירור עם קרחומים או לבקש אחסון במרכז הרפואי.

2.5.2 חומרים מבוקרים

ייתכנו מגבלות על נשיאת תרופות מרשם מסוימות (חומרים מבוקרים) למדינות שונות, ועל האורח לוודא עמידה בתקנות כל מדינה במסלול.

2.5.3 חומרים אסורים

אסור להעלות לאונייה חומרים או תרופות המכילים סמים או חומרים אסורים, כולל אך לא מוגבל ל:
* מריחואנה (כולל רפואית/במרשם) או נגזרות THC.
* סמים אסורים, לרבות סמים סינתטיים וחומרים פסיכואקטיביים חדשים (NPS).

2.6 צרכים רפואיים נוספים

צוות הצרכים המיוחדים של MSC ידרוש פירוט מלא על מצבים רפואיים מסוימים כדי לקבוע אם ניתן לתת מענה מתאים באונייה. דוגמאות:

* טיפולי כימותרפיה (שאינם ניתנים באונייה) או טיפול בתרופות מדכאות חיסון – מומלץ להתייעץ עם הרופא ולקבל אישור להפלגה.
* צרכים רפואיים מורכבים הדורשים טיפול מתקדם (כמו שיתוק מלא, נכות חמורה או צורך בהשגחה רציפה).
* צורך בהתערבויות רפואיות ייחודיות (בדיקות מעבדה, תרופות בהזרקה, חבישות פצעים וכד’).

כדי לעדכן אותנו בצורך רפואי מיוחד, יש למלא את טופס בקשה לנגישות ורפואה

2.7 חיסונים

מומלץ להתייעץ עם רופא או מרפאת מטיילים לפני ההפלגה לקבלת מידע על חיסונים מומלצים או נדרשים במסלול. MSC Cruises אינה אחראית לאורחים שלא עמדו בהמלצות או בדרישות החיסון בכניסה לנמל מסוים.

2.8 בקשת רשומות רפואיות או חשבוניות מהמרכז הרפואי באונייה

אם ביקרת במרכז הרפואי וזקוק לעותק רשומה רפואית או חשבונית לצורכי ביטוח, יש לבקש זאת מצוות המרכז בזמן הביקור.

אם כבר ירדת מהאונייה:

1. יש להוריד את טופס בקשת הרשומות הרפואיות כאן.
2. למלא ולחתום על כל השדות, כולל כתובת האימייל.
3. הטופס חייב להיות חתום על ידי האורח שטופל במרכז. אם מדובר בקטין – יש להוריד טופס ייעודי כאן
4. לשלוח את הטופס החתום לסוכן הנסיעות שלך.

הבקשות מטופלות בהקדם, אך יש לאפשר עד 5 ימי עבודה לעיבוד ומשלוח.

בשל היעדים הייחודיים והמגוונים בהפלגת ה־World Cruise, וכן המיקומים המרוחקים והזמינות המוגבלת של שירותים רפואיים מתמחים בחלק מהנמלים, יש למסור את כל הבקשות הרפואיות ובקשות הנגישות זמן רב יותר מראש בהשוואה להפלגות רגילות. הדבר מאפשר לנו לבצע את הבדיקות וההיערכויות הנדרשות לשהותכם על הסיפון. לצערנו, לא נוכל לשקול בקשות המוגשות ברגע האחרון.

בקשות להעלאת כלב שירות יש למסור לפחות 6 חודשים לפני מועד ההפלגה, על מנת שנוכל לבצע בדיקות מול כל הרשויות המקומיות הרלוונטיות.

נמלי עגינה עם שירות טנדר-סירה קטנה עשויים שלא להיות נגישים לאורחים התלויים בכיסא גלגלים או בקטנוע חשמלי לצורך תנועה. ניתן לבקש את רשימת נמלי המעבורת לפני השלמת ההזמנה.

אוורור מכני ו־דיאליזה פריטונאלית אינם זמינים במהלך הפלגת ה־World Cruise.

בקשות לתפריטים מיוחדים הכוללים ארוחות כשרות או חלאל יש למסור לפחות 3 חודשים לפני מועד ההפלגה.

לתשומת לבכם: במהלך הפלגת ה־World Cruise, MSC Cruises לא תקבל אורחות שיהיו בשבוע ה־23 ו־6 ימים להריון או יותר בכל שלב של ההפלגה.