מתכננים להפליג איתנו בקרוב? לחץ כאן למידע נוסף על אמצעי הבריאות והבטיחות המשופרים שלנו ועל החוויה החדשה והבטוחה עוד יותר שלנו על הסיפון.
שייט הוא לא רק אחת הדרכים היוקרתיות והמרגיעות לראות את העולם, היא גם אחת הבטוחות ביותר.
הסיבה לכך היא שכל ספינת תענוגות צריכה להיבנות, מצוידת ולתפעל בהתאם לדרישות המחמירות של האמנה הימית הבינלאומית המכונה אמנת בטיחות החיים בים (SOLAS), שפותחה על ידי הארגון הימי הבינלאומי, סוכנות האו"ם האחראית על הספנות. .
כתוצאה מכך, למשל, לכל ספינות השייט חייבות להיות סירות הצלה, רפסודות הצלה ומשמרי הצלה שנבדקות באופן קבוע עבור כל אדם על הסיפון, בתוספת קיבולת מינימלית נוספת שצוינה.
הספינות האולטרה-מודרניות בצי MSC Cruises עולות באופן מהותי מעל ומעבר לנדרש, נושאות הוראות מכניות, ניווט ובטיחות גיבוי. וכמובן הצוותים שלנו מבצעים הכשרה ורענון מקיפה, הסמכה ותרגילים קבועים למצבי חירום, לרבות פינוי ספינה.
כך שתוכלו לשייט בראש שקט עם שקט נפשי מוחלט.
שאלות נפוצות
מלבד בחדרים הפרטיים, מפות המראות את מיקום תחנות הכינוס השונות מוצגות בכל השטחים הציבוריים וגרמי המדרגות. כל השטחים הציבוריים כוללים גם חיצים המראים את הדרך לתחנות הכינוס ומציינים את גרמי המדרגות להגיע אליהם.
כמו כן, סרטון בטיחות (באיטלקית ובאנגלית) משודר 24/7 במערכת הטלוויזיה בחדר בערוץ 1.
הוראות בטיחות כיצד להגיע לתחנת הכינוס הרלוונטית והיכן למצוא את חליפות ההצלה המתאימות זמינות בכל החדרים, ב-6 שפות (ITA, ENG, GER, FRA, SPA, PORT, RUS) ובחוברת המידע לחדר. דלת החדר(ב-6 שפות), בה מוצגות גם הוראות אש ומפה, המציגה מידע "אתה כאן" ואת דרכי המילוט הראשוניים והמשניים לתחנות הכינוס.
עם העלייה לאונייה בנמלים הראשיים, כל האורחים מתבקשים להשתתף בתרגיל בטיחות בן שעה אחת הנערך ב-6 שפות שונות.
תרגילי הבטיחות מערבים את כל הצוות ומדמים את הליך הפינוי, כאשר האורחים מתבקשים לקחת את חליפות ההצלה שלהם מחדריהם וללכת לתחנת הכינוס הייעודי, שם הם מקבלים הנחיות בטיחות נוספות. בנמלים משניים, לפני יציאת האונייה, מתקיים גם תדרוך בטיחות מפורט לכל האורחים החדשים שעלו.
תדרוך הבטיחות מתקיים בדרך כלל באזור ייעודי (בדרך כלל תיאטרון או תחנת כינוס), מועבר על ידי צוות האונייה המסייעים לאורחים להכיר את ציוד הבטיחות והנהלים.
תדריכי הבטיחות והתרגילים עומדים כולם בדרישות המחמירות של SOLAS.
מדי שבוע עורך הצוות תרגיל חירום כללי עם הדמיית אש ופינוי, כולל תרגיל נטישת אונייה עם סירות הצלה.
כל אוניות MSC מתוכננות ומופעלות בהתאם לדרישות המחמירות של הארגון הימי הבינלאומי, סוכנות האו"ם המחייבת תקנים גלובליים לבטיחות ותפעול אוניות קרוזים באמצעות אימוץ אמנות, תקנות והחלטות, המתוקנות ב-Safety of Life בכתובת אמנת הים (SOLAS).
התקנות והדרישות הקשורות לבטיחות הן קפדניות – ולעתים קרובות אוניות עולות באופן מהותי מעל לנדרש, למשל נושאות ציוד מכאני, ניווט ובטיחות גיבוי.
צוותי האוניות מבצעים הכשרה מקיפה, הסמכה, תרגילים ותרחישים למצבי חירום, לרבות פינוי האונייה.
בכל אונייהה יש סירות הצלה, רפסודות הצלה ומשמרי הצלה לכל אדם על הסיפון.
הצוות מקבל הכשרה מלאה בחוף, לפני העליה על הסיפון. ההדרכה המקיפה על הסיפון המתואמת על ידי קצין הבטיחות של האונייה מורכבת מ-4 קורסים בני שעתיים:
א. ראשוני
ב. הוראות חירום
ג. כיבוי אש
ד.הצלת חיים
חלק נכבד מסעיף ד' מוקדש לניהול סירות ההצלה. כל אנשי הצוות האחראים ישירות על סירות ההצלה מקבלים הכשרה נוספת וספציפית כיצד להכין, להוריד, להשיט ולתחזק את סירות ההצלה.
במהלך יום היציאה, יתקיים תרגיל חירום חובה (או תדרוך, אם אתה עולה לנמל משני)
בהתאם לאמנה הבינלאומית לבטיחות החיים בים (SOLAS), כל האורחים נדרשים לקחת חלק בתרגיל החירום, שבו ילמדו את הדרך הנכונה ללבוש את חגורת ההצלה ואת הנהלים שיש לנקוט בעת אירוע של מצב חירום.
ילדים 0-12 שנים:
אם אתם מטיילים עם תינוקות או ילדים מתחת לגיל 12, עם העלייה לאונייה יסופקו להם צמיד מזהה אותו יש לענוד במשך כל משך ההפלגה. במקרה הבלתי סביר של מקרה חירום בזמן שילדיך נמצאים בפעילויות של מועדון הילדים, הצוות שלנו ילווה אותם לאזור איסוף הילדים שם ימתין להגעתך וימשיך איתם לתחנת הכינוס שלך.
הגנת אבטחה:
האורחים מוגנים על ידי מערכת אבטחה מקיפה, כמו מערכת בקרת הגישה והסינון של MSC Cruises, הדורשת הוכחת זהות כדי לגשת עם כרטיסים וברשימה מאושרת מראש. כמו כן, כל המזוודות חייבות לעבור בנקודות בידוק קפדניות, החדרים מוגנים במנעולים ומצוידים בנפרד בכספות, אזורים ציבוריים מנוטרים על ידי מצלמות, וקציני אבטחת האוניות המקצועיים מפטרלים באופן רציף באונייה ומוכנים למקרה חירום 24/7.
קוד התנהגות:
אנו רוצים שלכל אורח תהיה חווית שייט מהנה באמת. לכן, MSC Cruises אינה סובלת כל התנהגות המשפיעה על הנוחות, הבריאות, הבטיחות והביטחון של אורחים אחרים או הצוות שלנו. אנא עיין בתנאי החוזה לפרטים נוספים על מדיניות חשובה זו.
תעשיית השייט מקפידה על התקנות הנוקשות הכלולות באמנה הבינלאומית לבטיחות החיים בים (SOLAS) כפי שפותחה על ידי הארגון הימי הבינלאומי (IMO).
תקנות אלו כוללות מניעת שריפות, מערכות הגנה וכיבוי אש, הדרכת צוות ותגובת חירום באש.
אוניות MSC תוכננו כדי לאפשר בידוד של אש ועשן, בהתאם לתקנים הנדרשים בתעשייה. האוניות מצוידות במגוון אמצעים פסיביים לכיבוי אש ועשן, כולל דלתות פנים בדירוג אש ומחיצות, בולמי אש ומערכות אוורור.
כללים ותקנות למניעת ובלימת עשן ואש נמצאים בכל אוניות MSC.
הצי של MSC Cruises משתמש במספר מערכות שונות למניעת שריפה. המערכת העיקרית למניעה היא מערכת Consilium המורכבת מסוגים שונים של גלאים הממוקמים ברחבי האוניה ומחולקים לפי סוג השטח שיש לנטר. מערכת מניעה זו נתמכת על ידי סיירת כיבוי אש, סיור המופעל על ידי כבאים על הסיפון 24 שעות ביממה, במשמרות של ארבע שעות. הסיור מתועד באמצעות מערכת דיגיטלית עם מספר נקודות הממוקמות באזורים שונים בכלי השיט.
הצי של MSC Cruises משתמש במספר מערכות שונות כדי לשלוט בהתפשטות האש והעשן, לרבות דלתות פנים ומחיצות בדירוג אש, בולמי אש ומערכות אוורור.
מערכת הכיבוי העיקרית היא מערכת Hi-Fog, מערכת הגנה מפני אש בערפל מים בלחץ גבוה, המכבה שריפות על ידי זרמי מים עדינים במהירות גבוהה. ערפל המים הנוצר בהפעלת המערכת, דוחף מים בלחץ גבוה דרך ראשי ספרינקלרים וריסוס שתוכננו במיוחד לכך.
כדי לדווח על נעדר או על פעילות פלילית במהלך השייט שלך, אנו ממליצים לעשות זאת באמצעות חייוג מידי למספר 99 לסיוע מהיר.
אנשי הצוות עוברים הכשרה מקיפה כדי להבטיח שהם מגיבים ביעילות מירבית במקרה של שריפה או עשן. בהתאם לסטנדרטים של הכשרה, הסמכה ושמירה (STCW) 1995, כל הצוות חייב לעבור הדרכה בסיסית בבטיחות (BST) – הכוללת כיבוי אש בסיסי.
כמו כן, מתבצע תרגיל כיבוי על סיפון כל אוניית MSC מדי שבוע, באזור אחר באונייה.
תוכנית החירום לשליטה באש על גבי אוניות MSC מבוצעת על ידי ארבעת סיורי הכיבוי שלנו, שאחד מהם מוקדש לשריפות בחדרי מכונות, ושני צוותי קירור. כל הצוותים מאומנים ומתואמים על ידי קצין הבטיחות המשולב.