סביבה

אנו מחויבים לחלוטין למלא את חלקנו בטיפול בשינויי האקלים ובקידום המגוון הביולוגי באוקיינוס. אנו נחושים להאיץ את המעבר שלנו לעבר פליטת גזי חממה אפס נטו עד 2050 מהפעילות הימית שלנו. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם חברות טכנולוגיה מובילות, מספנות וספקי דלק כדי לדחוף את הגבולות של מה שאפשר.

הדרך להפחתת פליטות חמצן

אנחנו בדרך לעמוד ביעד עוצמת הפחמן של IMO (הארגון הימי הבינלאומי) של הפחתה של 40% מרמות 2008 לקראת אבן הדרך של 2030. בשנת 2023 כבר השגנו הפחתה של 37.8%. מאחר שפעילות ימית היא אחת מהעדיפויות העיקריות שלנו, המטרה ארוכת הטווח שלנו היא להגיע לפליטות נטו של גזי חממה לאפס עבור הצי שלנו עד שנת 2050.

שיפור היעילות התפעולית

אמצעי קיימות רבים הם, למעשה, פשוט חוש עסקי טוב מכיוון שהם מפחיתים עלויות בנוסף לטביעת הרגל הסביבתית שלנו. יעילות אנרגטית היא דוגמה ברורה לכך, כאשר תאורת LED ומערכות התאוששות חום בעלות השפעה כפולה זו. צבע נגד עכירות מפחית גרר, ומהירויות נמוכות יותר ואופטימיזציה של הגימור הופכים את ההפלגה לנוחה יותר ומפחיתים את צריכת הדלק.
דיגיטליזציה היא המפתח להצלחה, אנו עוקבים באופן רציף אחר אלפי נקודות נתונים גולמיים על מיקום, מהירות, מזג אוויר, עומס מנוע, מדי זרימה, צריכת דלק, מדי מומנט, וכל שאר הציוד המשולב שניתן לחבר לאספן נתונים מרכזי, המאפשר ניתוח רציף והתאמות על הסיפון כדי למקסם את היעילות.

מזעור מזהמים מקומיים

אנו אורחים בכל הנמלים שאנו מבקרים בהם ושואפים למזער את ההשפעה שלנו על הקהילות המקומיות וסביבתן, במיוחד בתחום פליטות האוויר.

הפחתת פליטות גזי חממה לאוויר: חיבור למקור חשמל על החוף מאפשר לנו לכבות את מנועי האניות שלנו ולהתחבר לרשת החשמל המקומית כדי להפעיל את המערכות המשולבות שלנו. עם חשמל המועבר לאנייה דרך שנאי שתוכנן במיוחד ברציף, תהליך זה מונע פליטות המיוצרות מהמנועים המובנים שלנו, משפר את איכות האוויר המקומית וכן מפחית את רמות הרעש והרעידות – מועיל הן לסביבה והן לקהילות המקומיות. בכל מקום בו אנו מעורבים בבנייה ובמימון טרמינלים חדשים, אנו מבטיחים שהעיצוב ייקח בחשבון את דרישות החיבור למקור חשמל מהחוף – הדוגמאות הנוכחיות הן פיתוחי הטרמינל החדשים בברצלונה ובמיאמי.

יצירת מים מתוקים: מדי יום, מפעלי ייצור המים המתוקים באניות שלנו משתמשים באוסמוזה הפוכה ובאיוד כדי להפוך מיליוני ליטרים של מי ים למי שתייה.
האוניות המודרניות ביותר שלנו יכולות לייצר עד שלושה מיליון ליטר מים מתוקים ביום אחד. בשנת 2023, 87.2% מכלל המים המתוקים שנצרכו (7.4 מיליון מ"ק) הופקו על סיפון האוניות שלנו לשימוש כמי שתייה כמו גם לבישול, ניקוי ובכביסה. מכיוון שרבים מהנמלים שאנו פונים אליהם יכולים לחוות תקופות של מחסור במים, המטרה שלנו היא למזער את הכמות שאנו לוקחים מהחוף על ידי המשך הגדלת נתח המים המיוצר על הסיפון.

טיפול בשפכים שלנו: בכל האוניות שלנו מותקנות מערכות לטיפול בשפכים ושפכים מטופלים מוזרמים בהתאם לתקנות בינלאומיות מחמירות. ל-14 אוניות יש מערכות מתקדמות לטיפול בשפכים וארבע מהן עומדות בתקני ההזרמה הגבוהים ביותר, המכונה "תקן הבלטי", המאפשר להן לטפל ולהזרים מים בחזרה לאזורים הרגישים ביותר בהם אנו פועלים.

טיפול במי נטל: כדי להימנע מהובלת מזהמים מאוקיינוס ​​אחד למשנהו, ומאיום פוטנציאלי על מערכות אקולוגיות מקומיות, לכל האוניות שלנו יש מערכת לטיפול במי הנטל עם סינון וטיפול UV. הצי שלנו ממשיך לעמוד בכל הדרישות של תקנות אמנת ניהול מי נטל משנת 2004.

הגנה על המגוון הביולוגי של האוקיינוסים שלנו

שמירה על הבריאות והמגוון הביולוגי של הים היא חיונית ואנו מחויבים לשימור בתי גידול ימיים וחופים. בשנת 2023, הדגמנו זאת במספר דרכים.

שימור ימי באושן קיי: ביולי, שמורת Ocean Cay MSC הימית הוגדרה רשמית כ"נקודת תקווה" על ידי Mission Blue, הארגון ללא מטרות רווח המקדם הגנה על מערכות אקולוגיות ימיות. אושן קיי מצטרף לרשת הגלובלית של מיסיון בלו של 154 נקודות תקווה, מקומות המוכרים כקריטיים לבריאות האוקיינוס.

הכשרת קציני גשר לווייתנים ודולפינים: בשנת 2023, MSC Cruises שיתפה פעולה עם ארגון הצדקה לשימור ימי ORCA כדי לספק תוכנית מקיפה לצמצום שביתת אוניות עבור קציני סיפון כדי להפחית את הסבירות להתנגשויות עם לווייתנים ודולפינים באוקיינוסים ברחבי העולם. עד סוף 2023 הוכשרו 226 קציני MSC Cruises, וכל מצטרפים חדשים עוברים את הקורס במהלך תקופת ההיכרות שלהם.

דגימת DNA וניתוח: הכרזנו על שותפות חדשנית עם NatureMetrics, מומחי מודיעין הטבע וה-DNA הסביבתי החלוציים. שלוש כלי שיט אספו דגימות eDNA ממי ים בזמן פעילות במים בינלאומיים בצפון האוקיינוס ​​האטלנטי.

דוחות קיימות

עיינו בדוחות הקיימות שלנו וגלו עוד על המטרות והפעולות שלנו.

דו"ח קיימות לשנת 2023
2022
דו"ח קיימות
2021
דו"ח קיימות
2020
דו"ח קיימות
2019
דו"ח קיימות