כדור הארץ

אנו מחויבים לחלוטין למלא את חלקנו בטיפול בשינויי האקלים ובקידום המגוון הביולוגי באוקיינוס. אנו נחושים להאיץ את המעבר שלנו לעבר אפס פליטות גזי חממה עד 2050 מהפעילות הימית שלנו. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם חברות טכנולוגיה מובילות, מספנות וספקי דלק ומותחים את הגבולות של מה שאפשרי לעשות בלב ים מבחינה טכנולוגית. בשנת 2022, השקנו את האנייה הראשונה שלנו המונעת בדלק LNG – וזוהי אבן דרך משמעותית במסע החשוב הזה.

הדרך להפחתת פליטות פחמן

אנו מאמינים שנעמוד ביעד של IMO (הארגון הימי הבינלאומי) להפחתת עוצמת פליטות הפחמן ב- 40% מאז 2008 הרבה לפני היעד שנקבע על ידי ה-IMO לשנת 2030.
מאחר שפעילויות ימיות לנטרול פחמן הן בראש סדר העדיפויות שלנו, המטרה השאפתנית שלנו היא להגיע לאפס פליטות גזי חממה עד 2050.

שיפור היעילות התפעולית

אנחנו בדרך להשגת היעד של הארגון הימי הבינלאומי (IMO) עבור התעשייה הימית, שהוא הפחתת עוצמת פליטות הפחמן ב- 40%, הרבה לפני שנת 2030. בשנת 2022 כבר השגנו הפחתה של 33.5%. למעשה, נקיטת צעדים רבים בנושא הקיימות ואיכות הסביבה פשוט מעידים על חוש עסקי טוב מכיוון שבנוסף לטביעת הרגל הסביבתית שלנו הם גם מפחיתים עלויות. יעילות אנרגטית היא דוגמה ברורה לכך, עם ההשפעה הכפולה שיש לתאורת LED ולמערכות למחזור חום.שימוש בצבע אנטיפאולינג נגד עכירות מפחית גרר, ומהירויות נמוכות יותר ואופטימיזציה של הגימורים בעיצוב האנייה הופכים את ההפלגה לנוחה יותר ומפחיתים את צריכת הדלק.

אנו ממשיכים בקידום הדיגיטליזציה של תוכנית ההתייעלות האנרגטית שלנו. בשנת 2022, השלמנו את התקנת מערכת הניטור Oceanly Performance בכל אניות הצי שלנו. פלטפורמה זו מאפשרת ניטור רציף של אלפי נתונים גולמיים של מיקום, מהירות, מזג אוויר, עומס מנוע, מד זרימה, צריכת דלק, מד מומנט וכל שאר הציוד המשולב שניתן לחבר לאוסף מרכז הנתונים המאפשר ניתוח רציף והתאמות על הסיפון כדי למקסם את היעילות.

מזעור מזהמים מקומיים

בכל הנמלים בהם אנו מבקרים – אנו אורחים וכאורחים אנו שואפים למזער את ההשפעה שלנו על הקהילות המקומיות ועל הסביבה שלהן, במיוחד בתחום פליטות הפחמן לאוויר.

הפחתת פליטות גזי חממה לאוויר: חיבור למקור חשמל על החוף מאפשר לנו לכבות את מנועי האניות שלנו ולהתחבר לרשת החשמל המקומית כדי להפעיל את המערכות המשולבות שלנו. עם חשמל המועבר לאנייה דרך שנאי שתוכנן במיוחד ברציף, תהליך זה מונע פליטות פחמן על הסיפון המופקות מגנרטורים של דיזל, משפר את איכות האוויר המקומית וכן מפחית את רמות הרעש והרעידות – מועיל הן לסביבה והן לקהילות המקומיות. בכל מקום בו אנו מעורבים בבנייה ובמימון טרמינלים חדשים, אנו מבטיחים שהעיצוב ייקח בחשבון את דרישות החיבור למקור חשמל מהחוף – הדוגמאות הנוכחיות הן פיתוחי הטרמינל החדשים בברצלונה ובמיאמי.

יצירת מים מתוקים: מדי יום, מפעלי ייצור המים המתוקים באניות שלנו משתמשים באוסמוזה הפוכה ובאיוד כדי להפוך מיליוני ליטרים של מי ים למי שתייה. במהלך 2022, הפקנו למעלה מ-88% מ- 4.8 מיליון מ"ר של מים מתוקים בהם השתמשנו על סיפון האניות שלנו. בנוסף לשתייה, אנו משתמשים בו לבישול, ניקוי וכביסה – ואפילו לבישול בירה במבשלת הבירה שלנו באנייה MSC World Europa.

טיפול במי השפכים שלנו: לאחר שהשתמשנו במים המתוקים, אנו מבטיחים שהם מטופלים לפני הזריקתם לאוקיינוס. לכל כלי השיט בצי שלנו יש מערכות לטיפול וניקוי שפכים כדי להבטיח שהן עומדות במלואן בכללי הזרמת שפכים בכל חלק של האוקיינוסים בעולם שבו הם פועלים. מאז 2010, כל האוניות החדשות של MSC Cruises צוידו במערכות מתקדמות לטיפול בשפכים (AWTS).

טיפול במי נטל: מי נטל עוזרים לשמור על איזון המשקל ומרכז הכובד. על ידי אופטימיזציה של החיתוך, אנו יכולים להשפיע באופן משמעותי על דרישות האנרגיה של כלי שיט. אימצנו משטר טיפול קפדני כדי להסיר כל איום שחיידקים, בקטריות, מיקרובים, חסרי חוליות קטנים, זחלים ומיקרואורגניזמים אחרים העלולים להיות במי הנטל מועברים ממקום אחד למשנהו.

הגנה על המגוון הביולוגי של האוקיינוסים שלנו

שמירה על בריאות האוקיינוסים שלנו היא המפתח להגנה על כדור הארץ. האוקיינוסים שלנו הם ביתם של מגוון חיים ימיים בנוסף להיותם מקום משמעותי למשקעי פחמן. MSC Cruises ממשיכה למלא תפקיד פרואקטיבי בהגנה על בתי גידול ימיים.

שימור ימי ב- Ocean Cay: חמישית מבתי הגידול הימיים והחופים המקיפים את איי הבהאמה הוגדרו כאזורים ימיים מוגנים – במילים אחרות, אזורים הנמצאים תחת ניהול כלשהו, כמו אושן קיי. לאחר תהליך בחירה קפדני, אושן קיי הוכרזה כ- ‘Hope Spot’ (נקודת תקווה) על ידי Mission Blue, קואליציה המחויבת להגנה על האוקיינוס, מה שמעיד על כך שהוא זוהה באופן מדעי כנקודה קריטית לבריאות האוקיינוס. אנו מקווים שאושן קיי יוגדר יום אחד כאזור ימי מוגן (MPA).

בשנת 2023, MSC Cruises שיתפה פעולה עם ארגון הצדקה לשימור ימי ORCA כדי לספק תוכנית מקיפה להפחתת שביתת ספינות עבור קציני סיפון כדי להפחית את הסבירות להתנגשויות עם לווייתנים, דולפינים ודונובים באוקיינוסים ברחבי העולם. עד סוף 2023 הוכשרו 226 קציני MSC Cruises, וכל מצטרפים חדשים עוברים את הקורס במהלך תקופת ההיכרות שלהם.

שותפות חדשנית הוכרזה בשנת 2023 עם NatureMetrics, מומחי מודיעין הטבע וה-DNA הסביבתי החלוציים. שלוש כלי שיט אספו דגימות eDNA ממי ים בזמן פעילות במים בינלאומיים בצפון האוקיינוס ​​האטלנטי. אלה כללו את הצלופח האירופאי בסכנת הכחדה חמורה, הליבוט האוקיינוס ​​האטלנטי ומינים פגיעים רבים, כולל לוויתני סנפיר וזרע. כל הנתונים שנאספים זמינים באמצעות תוכנית eBioAtlas כדי לתמוך במלאי מינים, לצמצם את אובדן המגוון הביולוגי ולהאיץ את ההתקדמות לעבר עתיד חיובי לטבע.

דוחות קיימות

אסטרטגיית הקיימות שלנו מאורגנת סביב ארבעה עמודי מפתח: כדור הארץ, אנשים, מקום ורכש
עיינו בדוחות הקיימות שלנו וגלו מהן הפעולות והיעדים שלנו להשגת שייט ידידותי לסביבה.

2022
דו"ח קיימות
2021
דו"ח קיימות
2020
דו"ח קיימות
2019
דו"ח קיימות