10.1  מומלץ מאוד לנוסעים להחזיק בביטוח בריאות מקיף לנסיעות, המכסה עלויות והוצאות טיפול רפואי  וחזרה לארץ.

10.2 בהתאם לדרישות מדינת הדגל, באניה יש רופא מוסמך על הסיפון ומרכז רפואי המצויד להתמודדות עם מצבי חירום כלליים והמצבים הרפואיים הנפוצים ביותר. הנוסע מאשר ומקבל בזאת, בעת ביצוע ההזמנה, כי הוא מודע לכך שהמרכז הרפואי על האנייה אינו מצויד כבית חולים יבשתי ואינו מכיל צוות מומחים או תומך בטיפולים הדורשים מומחיות רפואית.. לא החברה  לא המוביל ולא הרופא, יהיו אחראים כלפי הנוסע, כתוצאה מכל חוסר יכולת לטפל במצב רפואי שהוא, לאור האמור לעיל.

10.3  הנוסע מאשר כי למרות שיש רופא מוסמך על סיפונה של האנייה, זוהי חובתו ואחריותו של הנוסע לפנות לקבלת סיוע רפואי במידת הצורך במהלך ההפלגה, והוא יהיה אחראי לשלם עבור השירותים הרפואיים שיינתנו לו  במהלך ההפלגה.

10.4  במקרה של מחלה או תאונה, ייתכן שהמוביל או  הקברניט יורו על הורדת נוסעים לחוף לצורך קבלת טיפול רפואי. החברה או המוביל אינם אחראים בשום אופן, לאיכות המתקנים הרפואיים או הטיפולים הזמינים בכל נמל שאליו יגיעו, או במקום בו הנוסע יורד מהאניה. מתקנים רפואיים ותקנים משתנים מנמל לנמל. לא החברה ולא המוביל מבצעים כל מצג או התחייבות באשר לסטנדרטים של הטיפול הרפואי בחוף.

10.5  חוות דעתו המקצועית של הרופא בדבר כשירותו של הנוסע לעלות על כלי השייט או להמשיך בהפלגה הינה סופית ומחייבת את הנוסע.

10.6  מומלץ להתייעץ עם רופא לפני ביצוע הזמנה עבור תינוקות מתחת לגיל שנה, נשים בהריון ואנשים הסובלים מבעיות בריאות כרוניות. למען הסר ספק, הוראות סעיף 6 ודרישת הכשירות לנסיעה חלות על כל הנוסעים, לרבות תינוקות, נשים בהריון ואנשים הסובלים מבעיות כרוניות כנ"ל.