אחריותו (אם קיימת) של המוביל לנזק שנגרם כתוצאה ממוות או פציעה אישית של הנוסע, או אובדן או נזק למטען תהיה כפופה למגבלות הבאות ותיקבע בהתאם לאלה:
– 22.1
האמנה הבינלאומית המתייחסת להובלת נוסעים ומטענם דרך הים, שאומצה באתונה ב-13 בדצמבר 1974 ו- ("אמנת אתונה"), כפי שתוקנה לאחר מכן ב-1976 וכפי ששולבה בתוקף החל מה-1 בינואר 2013 בתקנה 392/ 2009 לגבי זכויות הנוסעים בעת נסיעה בים במקרה של תאונות (תקנה 392/2009 של האיחוד האירופי), יחול על הובלה בינלאומית בים כאשר נמל העלייה או ההורדה נמצא באיחוד האירופי או כאשר לכלי השיט יש דגל של האיחוד האירופי או שבו חוזה ההובלה נערך באיחוד האירופי. . הוראות אמנת אתונה ובמקרה רלוונטי, תקנה 392/2009 של האיחוד האירופי משולבות בזאת במפורש בתנאי הובלה אלה.
עותקים של אמנת אתונה ושל תקנה 392/2009 של האיחוד האירופי זמינים לפי בקשה וניתן להורידם מהאינטרנט בכתובת www.imo.org. המוביל יהיה זכאי ליהנות מכל ההגבלות, הזכויות והחסינות הניתנות על ידי אמנת אתונה, ובמקרה רלוונטי, תקנה 392/2009 של האיחוד האירופי, לרבות ההשתתפות העצמית המלאה לפי סעיף 8(4) לאמנת אתונה. אחריותו של המוביל למוות, פציעה גופנית או מחלה לנוסע לא תעלה על 46.666 זכויות משיכה מיוחדות ("SDR") כמפורט ומוגדר באמנת אתונה או, אם רלוונטי, על הסכום המרבי של 400,000 SDR בהתאם לתקנת האיחוד האירופי. 392/2009 ובמקרה שיש אחריות למלחמה וטרור 250,000 SDR. אחריותו של המוביל לאובדן או נזק למטען של הנוסע או לרכוש אחר לא תעלה על 833 SDR לנוסע לפי אמנת אתונה או 2,250 SDR כאשר תקנה 392/2009 של האיחוד האירופי חלה. מוסכם כי אחריות כזו של המוביל תהיה כפופה להשתתפות עצמית של 13 SDR לכל נוסע, סכום כזה יקוזז מאובדן או נזק למטען או לרכוש אחר.
הנוסע מבין ששער ההמרה של SDR's משתנה מדי יום וניתן לקבלו מבנק או באינטרנט. ניתן לחשב את הערך של SDR על ידי ביקור בכתובת http://www.imf.org/external/np/fin/data/rms_five.aspx. אם הוראה כלשהי של תנאי הובלה אלה תבוטל על ידי אמנת אתונה או תקנה 392/2009 של האיחוד האירופי, חוסר תוקף כזה יוגבל לסעיף המסוים ולא לתנאי ההובלה.
– 22.2
אחריותו של המוביל ביחס למוות ו/או לפציעה גופנית מוגבלת ובשום מקרה לא תחרוג מגבולות האחריות שנקבעו על פי אמנת אתונה או, אם רלוונטי, תקנה 392/2009 של האיחוד האירופי.
– 22.3
המוביל יהיה אחראי רק ביחס למוות ו/או פציעה אישית ו/או אובדן או נזק למטען במקרה שהמוביל ו/או משרתיו או סוכניו אשמים ב"אשמה או הזנחה", כנדרש בסעיף. 3 לאמנת אתונה, או כאשר קיימת אחריות לתקרית משלוח, כאשר תקנה 392/2009 של האיחוד האירופי חלה. גבולות האחריות לפי תנאי אמנת אתונה יחולו על משרתיו ו/או סוכניו של המוביל ו/או הקבלנים העצמאיים בהתאם לסעיף 11 לאמנת אתונה. כל נזק שישולם על ידי המוביל יופחת באופן יחסי לכל רשלנות תורמת של הנוסע כקבוע בסעיף 6 לאמנת אתונה.
– 22.4
ההנחה היא על פי אמנת אתונה ובמקרה הרלוונטית תקנה 392/2009 של האיחוד האירופי כי המוביל מסר כבודה לנוסע אלא אם כן ניתנה הודעה בכתב על ידי הנוסע בתוך התקופות הבאות:
(ט) במקרה של נזק לכאורה לפני או בזמן הירידה או המסירה מחדש
(2) במקרה של נזק שאינו ניכר או אובדן מטען בתוך חמישה עשר ימים מהירידה או המסירה או מהתאריך שבו מסירה כזו הייתה צריכה להתבצע.
– 22.5
אם ההובלה המסופקת להלן אינה "הובלה בינלאומית" כהגדרתה בסעיף 2 לאמנת אתונה או שהכלי משמש כמלון צף או הובלה לא בינלאומית בדרך ים, יחולו על כך שאר ההוראות של אמנת אתונה. החוזה שלה וייחשב כמשולב בזה בשינויים המחויבים.
– 22.6
המוביל לא יישא באחריות לאובדן או נזק לכל חפצי ערך כגון כספים, ניירות ערך סחירים, פריטי מתכת יקרים, תכשיטים, אמנות, מצלמות, מחשבים, ציוד אלקטרוני או כל חפצי ערך אחרים אלא אם כן הם הופקדו אצל המוביל לשמירה. , וגבול גבוה יותר מוסכם במפורש ובכתב בעת ההפקדה, ומשולם תוספת תשלום על ידי הנוסע עבור הגנת ערך מוצהרת. השימוש בכספת הספינה אינו פיקדון באונייה. כאשר קיימת אחריות לאובדן או נזק לחפצי ערך שהופקדו בספינה, אחריות כזו מוגבלת ל-1,200 SDR לפי אמנת אתונה או 3,375SDR כאשר תקנה 392/2009 של האיחוד האירופי חלה. (ii) המוביל והנוסע מסכימים שלא לדרוש כל ביטחון מהאחר בקשר לתביעה מכל סוג שהוא. הנוסע מוותר על הזכות לעצור את ספינת השייט או לצרף כל נכס אחר בבעלות, שכר או מופעל על ידי המוביל. אם ספינת התענוגות תיעצר או מצורף, אזי הספינה והספק יהיו בעלי הזכות לכל הגבלה ולכל הגנות הזמינות כאן.
– 22.7
בנוסף להגבלות והפטורים מהאחריות המפורטות בתנאי ההובלה, המוביל ייהנה מכל החוקים החלים הקובעים הגבלה ו/או ביטול אחריות (כולל ללא הגבלה, חוק ו/או חוקי כלי השיט דגל לגבי/או המגבלה העולמית על נזקים שניתן להחזיר מהספק). שום דבר בתנאי הובלה אלה אינו נועד לפעול להגביל או לשלול מהספק כל הגבלה או שחרור או חבות חוקית או אחרת כזו. המשרת ו/או סוכניו של המוביל ייהנו מלוא היתרונות של כל ההוראות הללו הנוגעות להגבלת האחריות
– 22.8
מבלי לפגוע בהוראות של 22.1 עד 22.7 לעיל, אם תוגש תביעה כלשהי נגד המוביל בכל תחום שיפוט שבו הפטורים וההגבלות הרלוונטיים המשולבים בתנאי הובלה אלה נחשבים בלתי אכיפים מבחינה משפטית, אזי המוביל לא יהיה אחראי למוות, פציעה, מחלה, נזק, עיכוב או אובדן או נזק אחר לכל אדם או רכוש הנובעים מכל סיבה מכל סוג שהוא, אשר לא הוכח כי נגרמה עקב רשלנות או אשמתו של המוביל עצמו.