כדור הארץ

אנו פועלים ללא ערף לחצות את גבולות האפשרי ועוסקים באופן פעיל בפיתוח טכנולוגיה סביבתית מהדור הבא.
למד עוד על MSC Grandiosa : אחת מהאוניות המתקדמות ביותר מבחינה סביבתית בים.

שיפור איכות פליטות האוניות

המטרה ארוכת הטווח שלנו היא להשיג אפס פליטות בכל הפעילות, בים ובחוף.

כיום, 11 מתוך 17 אוניות MSC Cruises מצוידות במערכות לניקוי גז פליטה (EGCS) כדי להפחית את הגופרית מפליטת האוניות ב-97%, המהווים 74% מסך מקומות העגינה שלנו.

EGCS ההיברידית שלנו יכולה לפעול בלולאה פתוחה או סגורה, ומאפשרת לאסוף מי שטיפה במיכלי החזקה כדי למנוע פריקה ישירה לנמלים או לאזורים רגישים אחרים.

MSC Grandiosa היא האוניה הראשונה שלנו שצוידה במערכת הפחתה קטליטית סלקטיבית (SCR), אשר מפחיתה באופן משמעותי את תחמוצות החנקן (NOx) מפליטת האוניה והופכת אותה לחנקן ומים בלתי מזיקים, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת לבקרת פליטות אקטיביות. מערכות SCR יותקנו בכל האוניות העתידיות.

כדי להפחית את הפליטות בזמן העגינה בנמל, כל אוניות MSC Cruises שנכנסו לשירות מאז 2017 מצוידות בחשמל מחוץ לספינה כך שהן יכולות "להתחבר" לרשת החשמל המקומית. תוכנית שיפוץ תבטיח שכל אוניה שעוגנת בנמל המשתמש בטכנלוגיה הנ"ל תהיה מסוגלת להשתמש בה.

קרא יותר

הטכנולוגיות המתקדמות שלנו מאפשרות להפחית באופן משמעותי ולאורך זמן את פליטת SOx ו-NOx

קרא פחות

חקר טכנולוגיות ופתרונות חדשים

אימוץ LNG כדלק עבור תשע מהאוניות העתידיות שלנו יאפשר הפחתה של פליטת פחמן בשיעור של עד 20% בהשוואה לאותה אונייה המשתמשת בדלקים מאובנים רגילים. בהשוואה לשימוש בדלק רגיל, LNG מפחית את פליטת SOx ביותר מ-99% ואת פליטת NOx בעד 85%. זה גם בעצם מבטל חומר חלקיקי במפלט. האונייה הראשונה שלנו המונעת על ידי LNG, MSC World Europa, תיכנס לשירות בסוף 2022.

אנו גם משקיעים בפרויקט פורץ דרך שמטרתו לשלב טכנולוגיית תא דלק תחמוצת מוצק (SOFC) על סיפון MSC World Europa באמצעות LNG לייצור חשמל וחום שימושי. תהליך זה יעיל בכ-25% יותר ממנוע בעירה פנימית במהירות בינונית, ובכך מפחית את הפליטות בכמות המקבילה.

נכון לעכשיו, טכנולוגיה זו נבדקה רק במעבדה, אך אם התוצאות על הסיפון תואמות, או אפילו עולות על ההערכות שלנו, אנו מתכננים להגדיל את קנה המידה של תאי הדלק כדי לתמוך בצרכי האנרגיה של אוניות עתידיות.


במקביל, אנו בוחנים את השימוש בסוללות כפתרון אנרגיה תומך, המספק אחסון אנרגיה חכם ועתודה מוכנה לשימוש בעת הצורך. ההערכה תשלב ניתוח מחזור חיים מלא כדי לאמת את השימוש בקנה מידה גדול בסוללות.

טכנולוגיה חדשה ודלקים דלי פחמן הם הבסיס לאסטרטגיית הפחתת הפחמן שלנו

יעילות אנרגטית ועיצוב אונייה מתקדם

עבור כל אונייה חדשה שאנו מפתחים, אנו משנים לחלוטין את התכנון כדי להשיג יעילות מירבית. אנו חושבים מחדש על המבנה הכללי של האונייה, מרחב הסיפון, חלוקת המשקל כולל גוף האונייה, הגה וחרטום בולבוסי כדי להגיע להידרודינמיקה, אווירודינמיקה אופטימלית ולמקסם את יעילות האנרגיה והדלק.

טכנולוגיה לחיסכון באנרגיה על הסיפון:

  • תוכנה לתכנון מסלולים
    מסלול אופטימלי פירושו צריכת אנרגיה מופחתת. אנו מתכננים את מסלולי הטיול שלנו ביעילות ומשתמשים בתוכנה מיוחדת כדי לייעל את מסלולי ההפלגה וזמני העגינה.
  • אופטימיזציה של חיתוך
    אופטימיזציה של חיתוך דורשת התאמה מחדש באופן תמידי. האוניות שלנו מצוידות ביישום תוכנה לניטור ואופטימיזציה של חיתוך בזמן אמת. טכנולוגיה זו מסייעת לצוות האונייה לשמור על אופטימיזציה של גזרת האונייה וכך להפחית את צריכת הדלק ולשפר את הביצועים.
  • צבע נגד עכירות
    אוניות מועדות באופן טבעי להשפעות שונות כמו אצות ואורגניזמים ימיים הגדלים על פני השטח התת-מימיים שלהן. אלה יכולים להגביר את הגרר ולהפוך את כלי השיט לפחות יעילים. על ידי שימוש בצבעים המתקדמים ביותר נגד עכירות על האוניות, אנו שומרים עליהן בצורה יעילה ככל האפשר. חומר נטול TBT: אנו שואפים לשמור חומרים רעילים רחוק ככל האפשר מהאוקיינוס.
  • מכשירי חשמל בעלי יעילות גבוהה
    צמצום טביעת הרגל הפחמנית שלנו אינה רק מחוות גדולות; שימוש יומיומי בחשמל חשוב לא פחות. מכשירים חסכוניים באנרגיה, כולל מקררים, מחממי מים, מדיחי כלים, מכונות כביסה ומייבשים בכל הצי שלנו עוזרים לנו לשמור על טביעת רגיל פחמנית נמוכה יותר.
  • תאורת לד חסכונית באנרגיה
    האוניות שלנו משתמשות רק בתאורת LED חסכונית באנרגיה ותאורת פלורסנט, וחוסכות באנרגיה על ידי הפקת אותה כמות אור לכל נורה בהספק נמוך יותר.
  • מערכת חימום, אוורור ומיזוג חכם (HVAC)
    מערכות HVAC על סיפון האוניות שלנו נועדו להפחית את צריכת האנרגיה. הם מפיצים חום וקור בצורה חכמה ומוגדרים לשחזר חום מאזורים חמים יותר של האונייה בכדי לחמם את אלה שזקוקים לו יותר.

קרא יותר


טכנולוגיות חדשות בשילוב עם תוכניות יעילות אנרגטית הובילו להפחתה של 28% בעוצמת הפחמן מאז 2008

נקבע יעד להפחתת שימוש נוסף באנרגיה בכל הצי ב-2.5% בשנה על בסיס ספינה

קרא פחות

ניהול מים ושפכים

האוניות שלנו מצוידות במפעלי ייצור מים מתוקים העדכניים ביותר ו-80% מכל המים המתוקים המשמשים על הסיפון הם מייצור עצמי. משמעות הדבר היא שאנו ממזערים לקיחת משאב יקר זה מהיעדים השונים בהם אנו מבקרים, בהם מים מתוקים עשויים להיות נדירים.

שילוט על האוניות מעודד את האורחים והצוות שלנו לצרוך מים באחריות, וכעת אנו מתקינים חלקים מגבילי זרימה בכל הברזים וראשי המקלחת. זה יעזור להפחית את השימוש שלנו במי ברז עד שני שליש.
כל השפכים על הסיפון מוזרמים לים בהתאם לתקנות בינלאומיות, לאומיות ומקומיות מחמירות בתוקף.

מאז 2007, ציידנו את האוניות החדשות שלנו במערכות מתקדמות לטיפול בשפכים (AWTS) שהופכות שפכים שחורים ואפורים לאיכות מי ברז.

בנוסף, כל האוניות שלנו מסוגלות להזרים מים מוטפלים בנמל שבו זמינים מתקני קליטה נאותים המחוברים למערכות מקומיות לטיפול בשפכים. זה נכון במיוחד באזורים רגישים לסביבה, כמו הים הבלטי.

למרות שהתקנות מאפשרות בדרך כלל הזרמת שפכים לא מטופלים (מים שחורים) לאחר שאונייה מפליגה יותר מ-12 מייל ימי מהיבשה, איננו מתירים זאת בפעולה רגילה בשום פנים ואופן ודורשים שהאונייה תבקש אישור מהחברה, כאשר מדובר במקרה נדיר ויש צורך בהפרשה חריגה.

התקנות מתירות גם סילוק מים שמנים ומים שטופלו באמצעות מפריד מים מאושר. עם זאת, אנו פועלים לפי מדיניות מחמירה ובמקום זאת להזרים לחוף את כל המים המבולגים והמשומנים, שם ניתן לטפל בהם כראוי במתקני קליטה מאושרים בנמל.

המערכות המתקדמות שלנו לטיפול בשפכים מעבדות שפכים עד לאיכות מי ברז.

טיפול במי נטל

אחד האתגרים בהפעלת אוניות תענוגות הוא שמירה על משקל, מרכז הכובד ודרישות היציבות מאוזנות ועקביות לאורך ההפלגה. כדי לעזור לנו לעשות זאת, ישנם מיכלים הפזורים בחלק התחתון של האונייה שניתן למלא במי ים כדי לשמש כחומר איזון.

מחקרים מדעיים לאורך השנים גילו שנוהג זה אפשר להעביר חיידקים, חסרי חוליות קטנים, זחלים ומיקרואורגניזמים אחרים ממקום אחד למקום אחר ברחבי העולם, מה שעלול לאיים על מערכות אקולוגיות מקומיות.
כדי למנוע זאת, וכדי לעמוד בתקנות בינלאומיות מחמירות, האוניות שלנו מצוידות במערכת לטיפול במי נטל התואמת את התקנים שנקבעו על ידי הגוף המנהל הבינלאומי של האו"ם, הארגון הימי הבינלאומי (IMO). מערכת זו מגנה מפני החדרה בלתי רצונית של מינים ימיים פולשים.

אימצנו פעולות טיפול קפדניות כדי להסיר איומים של הובלת מינים דרך מי נטל

ניהול פסולת מוצקה

כל האוניות שלנו מצוידות במתקני ניהול ומחזור פסולת מוצקה מקיפים.

כל הפסולת האורגנית, כמו גם פריטים חד פעמיים הניתנים למחזור כולל פלסטיק, מתכות, נייר וזכוכית, נאספים ומופרדים על ידי אנשי צוות שעברו הכשרה מיוחדת. פסולת נדחסת, מופרדת או נשפרת, ושארית פסולת מועברת בקפידה למתקני נמל ייעודיים.
הכשרת הצוות שלנו מטרתה לא רק לטיפול בפסולת, אלא גם להבין את החשיבות של ניהול פסולת, היא מרכזית במה שאנו עושים. חברי הצוות שלנו מקבלים הכשרה שוטפת כדי להבטיח שהם יישארו עם הסטנדרטים הגבוהים ביותר ויכולים ליידע את האורחים שלנו על הצורך להפריד ולמחזר.

קצין הציות לאיכות הסביבה בכל אונייה אחראי לוודא שהפרוטוקולים של ניהול הפסולת יתבצעו

קיזוז פליטת פחמן מהאונייה

אנו מכירים בכך שהטכנולוגיה עדיין לא זמינה בקנה מידה כדי להשיג את שאיפתנו לאפס פליטות. כצעד ביניים, התחייבנו לקזז את פליטת הפחמן שלנו* על ידי השקעה בפורטפוליו של פרויקטים מוסמכים להפחתת פחמן.

*במקור תכננו להשיג זאת בשנת 2020, אך בשל המצב הבלתי רגיל והבלתי צפוי שעומד בפני תעשיית השייט העולמית כתוצאה מהמגיפה העולמית, נאלצנו לשנות את לוח הזמנים שלנו להשגת היעד.

מתווה עתיד בר קיימא

עבורנו קיימות פירושה הגנה על הסביבה, תמיכה באנשים העובדים לצידנו ובוחרים להפליג איתנו,
כמו גם שמירה על הקהילות והמקומות בהם אנו מבקרים.
בואו לגלות עוד על תוכנית הקיימות שלנו המאורגנת סביב ארבעה עמודי תווך: כדור הארץ, אנשים, מקום ורכש.

כדור הארץ

אנשים

מקום

רכש