כדור הארץ
חקר טכנולוגיות ופתרונות חדשים
אימוץ LNG כדלק עבור תשע מהאוניות העתידיות שלנו יאפשר הפחתה של פליטת פחמן בשיעור של עד 20% בהשוואה לאותה אונייה המשתמשת בדלקים מאובנים רגילים. בהשוואה לשימוש בדלק רגיל, LNG מפחית את פליטת SOx ביותר מ-99% ואת פליטת NOx בעד 85%. זה גם בעצם מבטל חומר חלקיקי במפלט. האונייה הראשונה שלנו המונעת על ידי LNG, MSC World Europa, תיכנס לשירות בסוף 2022.
במקביל, אנו בוחנים את השימוש בסוללות כפתרון אנרגיה תומך, המספק אחסון אנרגיה חכם ועתודה מוכנה לשימוש בעת הצורך. ההערכה תשלב ניתוח מחזור חיים מלא כדי לאמת את השימוש בקנה מידה גדול בסוללות.
טכנולוגיה חדשה ודלקים דלי פחמן הם הבסיס לאסטרטגיית הפחתת הפחמן שלנו
יעילות אנרגטית ועיצוב אונייה מתקדם
- צבע נגד עכירות
אוניות מועדות באופן טבעי להשפעות שונות כמו אצות ואורגניזמים ימיים הגדלים על פני השטח התת-מימיים שלהן. אלה יכולים להגביר את הגרר ולהפוך את כלי השיט לפחות יעילים. על ידי שימוש בצבעים המתקדמים ביותר נגד עכירות על האוניות, אנו שומרים עליהן בצורה יעילה ככל האפשר. חומר נטול TBT: אנו שואפים לשמור חומרים רעילים רחוק ככל האפשר מהאוקיינוס. - מכשירי חשמל בעלי יעילות גבוהה
צמצום טביעת הרגל הפחמנית שלנו אינה רק מחוות גדולות; שימוש יומיומי בחשמל חשוב לא פחות. מכשירים חסכוניים באנרגיה, כולל מקררים, מחממי מים, מדיחי כלים, מכונות כביסה ומייבשים בכל הצי שלנו עוזרים לנו לשמור על טביעת רגיל פחמנית נמוכה יותר. - תאורת לד חסכונית באנרגיה
האוניות שלנו משתמשות רק בתאורת LED חסכונית באנרגיה ותאורת פלורסנט, וחוסכות באנרגיה על ידי הפקת אותה כמות אור לכל נורה בהספק נמוך יותר.
- מערכת חימום, אוורור ומיזוג חכם (HVAC)
מערכות HVAC על סיפון האוניות שלנו נועדו להפחית את צריכת האנרגיה. הם מפיצים חום וקור בצורה חכמה ומוגדרים לשחזר חום מאזורים חמים יותר של האונייה בכדי לחמם את אלה שזקוקים לו יותר.
קרא יותר נקבע יעד להפחתת שימוש נוסף באנרגיה בכל הצי ב-2.5% בשנה על בסיס ספינה קרא פחות
טכנולוגיות חדשות בשילוב עם תוכניות יעילות אנרגטית הובילו להפחתה של 28% בעוצמת הפחמן מאז 2008
ניהול מים ושפכים
למרות שהתקנות מאפשרות בדרך כלל הזרמת שפכים לא מטופלים (מים שחורים) לאחר שאונייה מפליגה יותר מ-12 מייל ימי מהיבשה, איננו מתירים זאת בפעולה רגילה בשום פנים ואופן ודורשים שהאונייה תבקש אישור מהחברה, כאשר מדובר במקרה נדיר ויש צורך בהפרשה חריגה.
התקנות מתירות גם סילוק מים שמנים ומים שטופלו באמצעות מפריד מים מאושר. עם זאת, אנו פועלים לפי מדיניות מחמירה ובמקום זאת להזרים לחוף את כל המים המבולגים והמשומנים, שם ניתן לטפל בהם כראוי במתקני קליטה מאושרים בנמל.
המערכות המתקדמות שלנו לטיפול בשפכים מעבדות שפכים עד לאיכות מי ברז.
טיפול במי נטל
ניהול פסולת מוצקה
קיזוז פליטת פחמן מהאונייה
אנו מכירים בכך שהטכנולוגיה עדיין לא זמינה בקנה מידה כדי להשיג את שאיפתנו לאפס פליטות. כצעד ביניים, התחייבנו לקזז את פליטת הפחמן שלנו* על ידי השקעה בפורטפוליו של פרויקטים מוסמכים להפחתת פחמן.
*במקור תכננו להשיג זאת בשנת 2020, אך בשל המצב הבלתי רגיל והבלתי צפוי שעומד בפני תעשיית השייט העולמית כתוצאה מהמגיפה העולמית, נאלצנו לשנות את לוח הזמנים שלנו להשגת היעד.